استاندار‌: ‌ظرفیت پروژه‌های راکد لرستان‌ 1760 میلیارد تومان است


‌استاندار لرستان گفت: هم اکنون ظرفیت پروژه‌های راکد استان 1760 میلیارد تومان است و ستاد ساماندهی باید وضعیت این سرمایه خوابیده در استان را تعیین تکلیف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه شورای برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه اعتماد سازی بسیار خوبی که در کشور برای برگزاری انتخابات ایجاد شده که این مهم با محوریت وزیر و وزارت کشور بوده است، اظهار کرد: تعداد کاندیداها برای انتخابات مجلس دهم فرصتی برای کشور است و ازدیاد کاندیداها به هیچ عنوان تهدید محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور در بخش نامه‌ای تاکید داشتند که دستگاه‎های اجرایی باید با فرمانداران، بخشداران و شورای نظارت همکاری لازم را داشته و امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار دست اندرکاران برگزاری انتخابات قرار دهند.

بازوند در ادامه با اشاره به قانون اصلاح بند ی(قانون توزیع قیر) در مجلس بیان کرد: براساس این قانون حدود 2 میلیون تن قیر رایگان به ارزش 2400 میلیارد تومان بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها توزیع خواهد شد که سهم راه و شهرسازی از این مقدار 62 درصد، بنیاد مسکن 20 درصد، وزارت کشور و شهرداری‎ها 15 درصد و آموزش و پرورش و نوساز ی مدارس 3 درصد توزیع شده و مجلس با اصلاح قانون این تفکیک را انجام داده است.

وی با تاکید براینکه واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی هیچ ارتباطی با اصل 44 ندارد، تصریح کرد: اصل 44 اعلام می‌کند که اقتصاد دولتی به خصوصی تبدیل شود و محور توسعه بخش خصوصی باشد اما ماده 27 قانون الحاق و تنظیم بر واگذاری پروزه‎های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی تاکید دارد که خود نوعی اقتصاد مقاومتی است تا مردم در این امر مشارکت داشته باشند.

نماینده عالی دولت در لرستان با بیان اینکه از روز اول شعارمان به محور توسعه برای استان حمایت از بخش خصوصی بوده است، افزود: مشکل بیکاری استان نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حل می‌شود و چنانچه طی 5 سال در استان 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود، از لحاظ نورم بیکاری به میانگین کشوری می‌رسیم.

وی روند سرمایه گذاری در استان را طی 2 سال اخیر خوب ارزیابی کرد و با تاکید براینکه همچنین در 8 ماه امسال صادرات استان 94 درصد بوده است، بیان کرد: همچنین نرخ بیکاری از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده که لرستان سه رتبه کاهش داشته اما وضعیتمان هنوز مطلوب نیست و این موارد نشان می‌دهد که در استان کارهای دارد انجام می‌شود.

بازوند با اذعان به اینکه ستاد پروژه‌های راکد در استان تشکیل شده و هم اکنون ظرفیت این پروژه‌ها 1760 میلیارد تومان است و این ستاد باید وضعیت این سرمایه خوابیده در استان را تعیین تکلیف کند، اظهار کرد: پیگیر هستیم که پرونده‎ها را از رکود خارج کنیم که تاکنون هتل کیو، کشت و صنعت و... را در استان تعیین تکلیف کردیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
استاندار لرستان در جلسه توزیع اعتبارات ملی استان لرستان