سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگاه خالصانه در جامعه پزشکی محلی از اعراب ندارد/ زیان اختلاف اطبای سنتی، ایرانی و اسلامی به مردم می‌رسد


علیرضا ابوالفضلی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره اتفاقاتی که در حوزه طب سنتی از جمله تغییرات در معاونت طب سنتی وزارت بهداشت و همچنین تعطیلی مؤسسه حجامت که یکی از مهمترین دلایل آن اختلافات قدیمی در حوزه اطبای سنتی، ایرانی و اسلامی است که با یکدیگر اختلافات دیرینه و دیدگاهی دارند و متأسفانه مردم متضرر این اختلافات می‌شوند، اظهار داشت: در خصوص فعالیت‌های برخی از مطب‌های طب سنتی متأسفانه پزشکان عمومی که یا تخصص طب سنتی گرفتند یا آموخته‌های تجربی در این زمینه دارند، باز هم براساس اشل و تعاریف منابع طبابت می‌کنند یعنی عملاً همان ضابطه‌های پزشکی که در کلاسیک و نوین وجود دارد.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: برای همین است در طب سنتی اقبال آن‌چنانی صورت نگرفته است، به‌طور مثال در طب کلاسیک برای آرامش در خواب زاناکس تجویز می‌شود (صرف‌نظر از عوارض نامطلوبش) و در طب سنتی گل‌گاوزبان و سنبل‌ الطیب؛ اما در هیچ یک از این طب‌ها به دلیل اصلی بی‌خوابی بیمار توجه نمی‌شود که ممکن است از روح و روان باشد و در این دو طب به این مسئله پرداخته نمی‌شود.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از صاحب‌نظران طب سنتی در پاسخ بگویند طب سنتی به مسئله روح هم پرداخته است، اما به‌فرض که این‌طور باشد ولی هیچ تجویزی برای آن ندارند، بنابراین طب سنتی هم نتوانست به‌طور کامل دردی از مردم دوا کند؛ پس چه باید کرد؟ باید رفت سراغ طبی که هم درد روح را بشناسد هم جسم را و هم دوای آن را بداند و این طب طب نورانی قرآنی و اهل بیت(ع) است که هیچ خلل و نقصی بدان وارد نیست.

ابوالفضلی تصریح کرد: یکی از مشکلات برخی از مطب‌های طب سنتی عدم‌رعایت بهداشت است؛ مورد دیگر اینکه اغلب اطبای طب سنتی در کنار مطب خود مبادرت به ایجاد داروخانه گیاهی کردند که متأسفانه بسیار گران و با رقم‌های گزاف در اختیار مردم قرار می‌دهند و اساسأ شکل تجاری به خود گرفته است و اتفاقأ برای همین است که خروجی بسیار کم است.

این پژوهشگر طب خاطرنشان کرد: در احوالات و اوصاف حکیمانی چون فارابی، بوعلی، جرجانی و غیره که مطالعه می‌کنید تنها راه موفقیت آنان نگاه مادی نداشتن به پروسه طبابت است و در رأسش نیت خیر و مخلصانه است که علمی آن می‌شود صدور انرژی‌های مثبت طبیب یا حکیم برای بیمار که خروجی و بازتاب و نتیجه مثبت تحصیل می‌شد اما امروزه توجه به این مسائل در جامعه پزشکی محلی از اعراب ندارد و همین است که نتیجه منفی می‌شود.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
طب سنتی - منشأ بیماری ها از نگاه طب سنتی و اسلامی