رهبر انقلاب تاکنون بر پیکر چه شخصیت هایی نماز خوانده اند؟


در پی درگذشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمةالله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.

در بخشی از این پیام آمده بود: «ایشان برادری همدل و همزبان برای اینجانب و مریدی صَدیق برای امام راحل و خدمتگزاری پایدار و سخت کوش برای انقلاب بودند.

اکنون با فقدان ایشان اینجانب برادر مهربان و همسنگر دوران غربت و شدت پیش از انقلاب و همکار سخت کوش سالهای پس از انقلاب را از دست داده و از خداوند رحیم پاداش شایسته و غفران و رضوان الهی را برای ایشان مسألت میکنم.»

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی اقامه نماز خواهند کرد.

در ادامه می توانید اسامی همه کسانی را که رهبری برایشان نماز خواندند را بخوانید:

شهدای غدیر

تشییع پیکر شهدای غدیر، تشییع پیکر شهید احمد کاظمی و جمعی از سرداران سپاه، تشییع پیکر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، تشییع‌ پیکر شهید سید مرتضی‌ آوینی از مراسم های تشییع بوده که رهبر معظم انقلاب شخصا در آن حضور پیدا کرده اند و تا نشان دهند به مقام شامخ شهدا چه اهمیتی قائل هستند اما ایشان تاکنون تنها بر پیکر چهار نفر اقامه نماز کرده اند.

تشییع پیکر حاج سید احمد خمینی

اسفند سال 1373، حاج احمد خمینی دار فانی را وداع گفت. چند روز قبل تر رهبر معظم انقلاب در بیمارستان محل بستری فرزند بنیانگذار کبیر انقلاب حضور پیدا کرده و از ایشان عیادت کرده بودند.

روز درگذشت یادگار امام، رهبر انقلاب در پیامی مفصل درباره ایشان فرمودند: بی‌شک‌ در آخرین‌ ماههای‌ دوران‌ نهضت‌، هیچکس‌ در رابطه‌ با امام‌ بزرگوار نقشی‌ تا بدین‌ حد بزرگ‌ و مؤثر از خود بروز نداده‌ است‌. تلاش‌ بی‌وقفه‌ و پروانه‌وار ایشان‌ در کنار مشعل‌ فروزان‌ وجود امام‌ عزیز رضوان‌الله‌ علیه‌، بسی‌ برکات‌ را منشأ گشته‌ و بسی‌ دشوارها را آسان‌ نموده‌ است‌.

اکنون‌ این‌ یادگار امام‌ از میان‌ ما رفته‌ و ما را در فقدان‌ خود، مهموم‌ و مغموم‌ بجا گذاشته‌ است‌. شکوه‌ این‌ غم‌ جانکاه‌ را به‌ پیشگاه‌ صاحب‌ و مولای‌ خود حضرت‌ بقیه‌الله‌الاعظم‌ می‌بریم‌. و از او دعا برای‌ صبر و تسلی‌ می‌طلبیم‌ و در عین‌ حال‌ نخستین‌ تسلیت‌ را هم‌ به‌ او می‌گوئیم‌.

27 اسفند روز تشییع پیکر حاج سید احمد خمینی، رهبر معظم انقلاب بر پیکر ایشان اقامه نماز کردند.

تشییع همسر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران

اول فروردین سال 1388 همسر گرامی امام نیز دار فانی را وداع گفت. رهبر معظم انقلاب در پیامی درباره ایشان فرمودند: آن مرحومه که خود بازمانده دودمان علمی نامداری بود، سالیان متمادی یار و همراه امام بزرگوار، و مایه آرامش ایشان در همه مراحل دشوار آن جهاد مستمر و بزرگ بود و با صبر و عزم و توکل زندگی پرافتخاری را گذرانید.

مراسم اقامه نماز میت بر پیکر همسر گرامی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به امامت حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دانشگاه تهران برگزار شد.

تشییع پیکر حضرت آیت الله تهرانی

دی ماه سال 91، تهران معلم اخلاق خود را از دست داد. رهبرمعظم انقلاب در پیامی درگذشت ایشان را حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزه‌ علمیه و روحانیت و جامعه‌ مذهبی تهران و به ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان و جوانانی دانستند که از مجالس پر فیض و درس‌های سازنده‌ این معلم اخلاق بهره می‌بردند. ایشان سپس در مراسم تشییع حضرت آیت الله تهرانی که مصادف با اربعین حسینی در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد حضور پیدا کرده و بر پیکر آن عالم جلیل‌القدر نماز میّت را اقامه کردند.

تشییع پیکر حضرت آیت الله خوشوقت

تهران معلم اخلاق دیگری را هم از دست داد. این جمله ای بود که بعد از درگذشت آیت الله خوشوقت نقل شد. ایشان پس از 17 روز بستری در یکی از بیمارستان های مکه، اسفند سال91 دار فانی را وداع گفت.

رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت آن عالم ربانی و سالک الی الله را مصیبتی اندوهبار برای آشنایانِ رتبه معنوی آن بزرگوار و ثلمه ای بزرگ برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض آن عارف بالله خواندند و این مصیبت را به خانواده مکرّم و فرزندان محترم و وابستگان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.

مراسم تشییع پیکر آیت الله خوشوقت در اوایل اسفندماه سال 91 از دانشگاه تهران برگزار شد و مقام معظم رهبری بر پیکر ایشان اقامه نماز کردند.

تشییع پیکر حضرت آیت الله مهدوی کنی

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با حضور در دانشگاه تهران بر پیکر آیت الله محمدرضا مهدوی کنی نماز میت را اقامه کردند.مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله مهدوی کنی نیز با حضور گسترده مردم تهران برگزارشد.

میزان


ویدیو مرتبط :
اقامه نماز توسط رهبر انقلاب بر پیکر آیت الله خوشوقت