سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زبان فارسی اختلاطی عامل افت تحصیلی است/پیش‌نیاز آموزش زبان‌های خارجی


محمود فرشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص آموزش سایر زبان‌های خارجی در مدارس اظهار داشت: زبان یکی از شاخص‌های فرهنگی هر کشوری است در حقیقت زبان عامل انتقال فرهنگ و ارزش‌هاست.

وی افزود:‌ کشورها برای سلطه در عصر جدید به ابزارهای فرهنگی که یکی از آنها زبان است، متوسل می‌شوند یعنی فرهنگ خود را از طریق آموزش زبان به نسل‌های آینده منتقل می‌کنند و نخبگان آینده کشور را مطابق ارزش‌های خود تربیت می‌کنند و در چنین شرایطی فرد از نداشتن هویت مستقل احساس شرمساری نمی‌کند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: هر علمی که آموزش داده می‌شود اهداف ظاهری و اهداف پنهان دارد و انتقال فرهنگ جزو اهداف پنهان است. در دوران قبل از انقلاب، سلطه کشورهای غربی در کشور پُررنگ بود و انجمن‌های ایران و انگلیس و ایران و آمریکا تلاش داشتند از طریق آموزش زبان جوانان ایرانی را جذب و با فرهنگ خود تربیت کنند.

فرشیدی ادامه داد:‌ کشورهای سلطه‌گر در حوزه توسعه برنامه‌های آموزشی برنامه‌ریزی می‌کنند و برایشان مهم است که زبان آنها در کشورهای دیگر چگونه توسعه می‌یابد و از این طریق برای اقتصاد و سیاست نیز برنامه‌ریزی می‌کنند البته سایر کشورها نیز هوشیار شده‌اند و در برابر هجوم زبان بیگانه مقاومت می‌کنند به عنوان مثال در فرانسه، مردم نسبت به زبان فرانسوی تعصب زیادی دارند.

وی افزود: انتقال فرهنگ خطری جدی است و آموزش‌وپرورش نهاد مسئول در این رابطه است و تمام نهادهای فرهنگی باید نسبت به نفوذ بیگانه از دریچه آموزش زبان هشدار دهند.

وزیر اسبق آموزش‌وپرورش با ارائه پیشنهادهایی در رابطه با آموزش زبان در سایر کشورها گفت:‌ آموزش زبان باید بعد از دوره دبستان باشد تا پس از آن‌که دانش‌آموز هویت فرهنگی خود را پیدا کرد و با زبان مادری کاملاً مأنوس شد، تحت آموزش زبان‌های خارجی قرار بگیرد.

فرشیدی با اشاره به اینکه یکی از دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان این است که زبان فارسی و معنی جمله را به خوبی درک نمی‌کنند، عنوان کرد: زبان فارسی اختلاطی با کمک اینترنت و فضای مجازی در حال سلطه است و دانش‌آموزان در حال فراگیری این زبان هستند و زبان محاوره‌ای در حال حاکم شدن است.

وی تصریح کرد:‌ اگر هدف ما آموزش زبان خارجی است باید به گونه‌ای باشد که جذابیت‌های فرهنگ غربی در آن نباشد و محتوای مورد نظر براساس ارزش‌های ملی و اسلامی و به صورت بومی تولید شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آموزش حرفه ای تکنیک های نورپردازی خارجی به زبان فارسی