مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



آغاز اکران بین‌المللی فیلم محمد رسول الله (ص) در ترکیه


به گزارش شیعه آنلاین ، بعدازظهر امروز مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به بهانه فیلم دیگرش «بچه‌های آسمان» در دبیرستان نظام‌مافی حضور پیدا کرد و در اتمام حضورش در دبیرستان در نشستی که با اهالی رسانه داشت، گفت: همواره به دنبال فرصتی بودم تا در دبیرستان نظام‌مافی حضور پیدا کنم امیدوارم رابطه درست و اصولی بین سینماگران و نظام آموزشی شکل بگیرد. نباید تنها قائل به این باشیم که یک بودجه‌ای از یک جایی بیاید تا یک اتفاق شکل بگیرد، درصورتی که ظرفیت‌های خوبی در خود آموزش و پرورش وجود دارد، مانند معلمان، دانش‌آموزان و خود خانواده‌های آنها که به خودی خود سه چهارم جمعیت کشور را شامل می‌شود. اگر تعامل به‌صورت درست شکل بگیرد، فرهنگ‌سازی می‌شود و همه می‌دانیم که بخش‌نامه و چیزهایی از این دست تأثیرگذار نخواهد بود، بلکه باید زیرساخت‌های اساسی نظام آموزشی درست شود.

وی در ادامه افزود: مسائل خود دانش‌آموزان و سوژه‌هایی که در مدارس است می‌تواند به سینما بیاید، مسائل اجتماعی و خانوادگی نیز می‌تواند در سینما مطرح شود و خیلی از وقت‌ها مشکلات بچه‌ها را حل کند.

مجیدی در ادامه گفت: وقتی دغدغه معلم و نظام آموزشی به سینما بیاید، یک رابطه دوطرفه به‌وجود می‌آید، اما وقتی منفک از همه است و هر کسی ساز جداگانه‌ای بزند، هر کسی مسائل را از دید خود نگاه می‌کند و آشنایی وجود ندارد و با بخش‌نامه هم هیچ کاری نمی‌تواند کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «رنگ خدا» با اشاره به اینکه هیچ الگویی بالاتر از پیامبر نیست، گفت:‌ علی‌رغم اینکه آموزش و پرورش علاقه‌مند است این فیلم را بچه‌ها ببینند، اما شاید این اتفاق به درستی نمی‌افتد؛ چراکه باید زیرساخت‌ها به‌صورت اصولی درست شود، با جلسه گذاشتن و دو تا امضا کردن، هیچ چیزی درست نمی‌شود. امیدوارم بین سینما و اهالی آموزش یک ارتباط اصولی و درست شکل بگیرد.

او همچنین گفت: آموزش و پرورش تشخیص داد که این فیلم می‌تواند برای دانش‌آموزان مفید باشد، اما باید شرایط فراهم شود تا آموزش و پرورش بتواند بچه‌ها را برای دیدن فیلم به سینما ببرد. مثلاً باید لحاظ شود که نزدیک‌ترین سینما به مدرسه چقدر فاصله دارد، همچنین از ظرفیت‌های خود نظام آموزشی استفاده شود. این درشرایطی است که مدرسه احساس کند یک اثر می‌تواند در تعامل با خود بچه‌ها باشد.

مجیدی در ادامه افزود: اینکه بخواهم دوباره به مدارس دیگر نیز بروم، باید انگیزه‌اش وجود داشته باشد. دوست ندارم حالت شعاری پیدا کند، از اینکه در اینجا حضور پیدا کردم، بسیار حس باشکوهی دارم و به دنبال فرصتی بودم که یک روز این اتفاق را به‌وجود بیاورم.

این کارگردان در ارتباط با روند اکران‌های بین‌المللی فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» گفت:‌ حضور جهانی فیلم دارد شروع می‌شود، این در شرایطی است که کشورهایی مانند عربستان سعودی کارشکنی می‌کنند و جو دروغینی را علیه فیلم به‌وجود آورده‌اند. در دانمارک که از سال پیش کاریکاتور موهنی را علیه پیامبر کشیدند، فیلم به نمایش درآمد و به خواسته مسلمانان دانمارک فیلم در مسجدی به نام علی(ع) نمایش داده و استقبال زیادی هم از فیلم شد.

وی در ادامه افزود: در لبنان هم برای علمای شیعه و سنی نمایش داشتیم که بسیاری از آنها فیلم را تشویق کردند. هفته آینده نیز قرار است به لهستان بروم و در آنجا جایزه‌ای را که در جشنواره‌اشان به‌صورت مشترک به کارگردان و فیلمبردار می‌دهند، به بنده و استرارو فیلمبردار فیلم «محمد رسول‌الله((ص))» بدهند. بعد از لهستان به سوئد و نروژ می‌رویم و بعد هم به ایتالیا که قرار است در خانه سینما فیلم برای دست اندرکارانش نمایش داده شود.

او همچنین گفت: اولین جایی که فیلم به‌صورت عمومی و گسترده نمایش داده خواهد شد، در ترکیه است که قرار است با ۴۰۰ سالن سینما به کار خود ادامه دهد، البته تلاش خواهیم کرد فیلم در سوریه، لبنان و عراق به دوبله عربی به نمایش دربیاید.

مجیدی در ادامه افزود: در حوزه کشورهای اروپا و آمریکا نیز داریم کار می‌کنیم و فکر می‌کنم تا اواخر امسال این اتفاق می‌افتد که فیلم در کشورهای اروپایی و آمریکایی اکران شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چندی پیش قرار بود این فیلم سینمایی در هند اکران شود،‌ اما به‌دلیل فتواهایی که دادند، باعث ایجاد نگرانی شد و این در شرایطی است که ما تا مرز بستن قرارداد پیش رفته بودیم.


ویدیو مرتبط :
پشت صحنه اکران فیلم محمد رسول الله (ص)