ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



معمای زلاتان/ مقصد این بازیکن سوئدی کجاست؟


جام جم/ در شرایطی که زلاتان ابراهیموویچ تبدیل به برترین گلزن تاریخ باشگاه پاری‌سن‌‌ژرمن فرانسه شده‌، بیش از هر زمان دیگر، اخباری مبنی بر جدایی وی از این باشگاه محبوب و البته متمول پاریسی به گوش می‌خورد.
هر چقدر زمان می‌گذرد،‌ زلاتان ابراهیموویچ و پاری‌سن‌ژرمن بیشتر به خط پایان نزدیک می‌شوند. این را می‌توان از اظهارنظر گاه و بیگاه زلاتان دریافت که می‌گوید فوتبالش را در جایی دیگر به پایان خواهد برد. این را می‌توان از پیشنهادهای وسوسه‌کننده هرچند وقت یکبار به این ستاره سوئدی هم فهمید، اما واقعا آینده زلاتان چه خواهد شد؟ این ستاره 34 ساله چگونه تیم بعدی خود را انتخاب خواهد کرد؟ در ادامه به چند سوال جدی در باره آینده این بازیکن پاسخ داده خواهد شد.
آیا او در 35 سالگی به منچستریونایتد می‌رود
لوئیس فن‌خال، یکی از طرفداران زلاتان ابراهیموویچ است. او سبک بازی این مهاجم گلزن را می‌پسندد و توجه ویژه‌ای ‌به او دارد، به‌خصوص اکنون که منچستریونایتد با مشکل گلزنی روبه‌رو شده است. در روزهایی که وین رونی به‌عنوان یک گلزن چندان راضی‌کننده ظاهر نمی‌شود، فن‌خال، سرمربی یونایتد مدام به جذب بازیکنی مثل زلاتان ابراهیموویچ فکر می‌کند. ‌
روزها و هفته‌های اخیر، بارها پیشنهاد شیاطین سرخ به زلاتان اعلام شد، موضوعی که با توجه به سن و سال این ستاره سوئدی تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد. احتمال اندکی وجود دارد که ابراهیموویچ بخواهد در پایان این فصل و در 35 سالگی، تازه بخواهد بازی در لیگ برتر انگلیس را هم تجربه کند. البته مهاجم پاری‌سن‌ژرمن پیش از این چند بار از علاقه به خود به منچستریونایتد گفته بود، اما بعید به نظر می‌رسد انتقال به یونایتد عملی شود.
لیگ حرفه‌ای آمریکا محتمل‌ترین مقصد است؟
مهاجم گلزن تیم ملی فوتبال سوئد، چندی پیش از علاقه خود به لیگ حرفه‌ای آمریکا گفت؛ لیگی که اکنون بهترین مقصد برای ستاره‌های پا به سن گذاشته فوتبال دنیاست. لس‌آنجلس گالکسی تیمی است که بیش از باشگاه‌های دیگر آمریکایی برای جذب ستاره‌های شاغل در لیگ اروپا تمایل از خود نشان می‌دهد. در حالی که استیون جرارد،‌ آخرین ستاره قابل توجه این تیم از فوتبال اروپاست حالا احتمالاتی برای خرید زلاتان ابراهیموویچ وجود دارد که قطعا ستاره قابل توجه‌تری است. زلاتان چندی پیش صریحا گفته بود‌، دوست دارد فوتبالش را در آمریکا تمام کند. البته از آنجا که این بازیکن در ماه‌های اخیر، پیش‌بینی‌های زیادی درباره آینده و تیم بعدی‌اش داشته است، نباید چندان در این باره با اطمینان صحبت کرد،‌ اما به نظر می‌رسد حضور در لیگ حرفه‌ای آمریکا یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای آینده ایبرا باشد. لس‌آنجلس گالکسی منتظر این بازیکن می‌ماند.
او به کشورش بازمی‌گردد؟
تقابل پاری‌سن‌ژرمن و مالموی سوئدی در لیگ قهرمانان اروپای این فصل برای زلاتان ابراهیموویچ خاطره انگیز بود. مالمو نخستین باشگاه مهاجم گلزن پاریسی‌ها به شمار می‌رود، یعنی جایی که او رشد و پیشرفت را آغاز کرد تا مالمو سکوی پرتابی برای او باشد و او به بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی برسد. او از مالمو به آژاکس، سری آ ایتالیا، بارسلونا و در نهایت پاری‌سن‌ژرمن رسید. حالا باید هم در مواجهه با تیم قدیمی خودش چنین هیجان‌زده شود.
مهاجم گلزن تیم ملی فوتبال سوئد چندی پیش از علاقه خود به لیگ حرفه‌ای آمریکا گفت؛ لیگی که اکنون بهترین مقصد برای ستاره‌های پا به‌سن گذاشته فوتبال دنیاست

زلاتان قبل از دیدار پاری‌سن‌ژرمن و مالمو در پاسخ پرسش خبرنگارانی که می‌خواستند احساس او را در مقابله با تیم سابقش بدانند، گفت در مالمو فوتبال خود را به پایان می‌رساند. با توجه به علاقه شدیدی که کاپیتان تیم ملی سوئد به شهر مالمو به‌عنوان زادگاهش دارد،‌ بازگشت او به این باشگاه سوئدی عجیب به نظر نمی‌رسد هر چند وقتی پای لیگ حرفه‌ای آمریکا در میان باشد، احتمال بازگشت به لیگ سوئد کمرنگ‌تر است.
راهی برای بازگشت به میلان وجود دارد؟
برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا و مالک باشگاه میلان تشنه بازگشت ستاره سابق میلان به این تیم است. زلاتان ابراهیموویچ، دو فصل برای میلان بازی کرد که جزو درخشان‌ترین روزهای فوتبالی اوست. او سال 2010 پس از پشت سر گذاشتن دو فصل نه‌چندان موفقیت‌آمیز در بارسلونا، به فوتبال ایتالیا بازگشت، اما مقصد او این بار تیم میلان بود.
زلاتان یک فصل به‌طور قرضی برای میلانی‌ها به میدان رفت، اما برای فصل دوم قرارداد او دائمی شد. برلوسکنی که از حضور زلاتان در میلان و گلزنی‌هایش خاطرات خوبی دارد، مدت‌ها به دنبال این بود که این ستاره را به میلان بازگرداند. اخبار حضور مهاجم پاری‌سن‌ژرمن در میلان روز‌به‌روز بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شد، اما در نهایت مدیر برنامه‌های زلاتان این خبر را تکذیب کرد. خود این بازیکن نیز مدتی بعد صریحا اعلام کرد، برنامه‌ای برای بازگشت به لیگ فوتبال ایتالیا ندارد. البته به نظر می‌رسد میلانی‌ها در آینده‌ای نزدیک با پیشنهادی جدید نزد زلاتان برگردند. بنابراین می‌توان گفت احتمال بازگشت مجدد وی به ایتالیا وجود دارد، اما این احتمال پررنگ‌تر از حضور در لیگ حرفه‌ای آمریکا نیست.
حضور در رئال مادرید ممکن است؟
جذب زلاتان ابراهیموویچ از سوی رئال مادرید عجیب‌ترین خبر است، نه به این دلیل که این مهاجم، سابقه بازی کردن برای بارسلونا را دارد، بلکه به این دلیل که اولا زلاتان 34 ساله است و ثانیا رئال،‌ فوق‌ستاره‌های بزرگ و گلزنی مثل کریستیانو رونالدو دارد. بنابراین چه جایی را برای مهاجم سوئدی در ترکیب کهکشانی‌ها می‌توان پیش‌بینی کرد؟
خبر عجیب حضور زلاتان ابراهیموویچ در رئال مادرید از سوی رسانه‌های محلی مادرید اعلام شد. پرز، رئیس باشگاه رئال‌مادرید تمایل زیادی برای جذب این بازیکن داشت، اما گویا خودش هم به این نتیجه رسیده که با حضور بازیکنانی نظیر رونالدو، بنزما و خامس رودریگس خرید ابراهیموویچ اصلا منطقی نیست. به هر حال در مقایسه با پیوستن زلاتان به لس‌آنجلس گالکسی یا حتی مالمو، حضور در مادرید چندان به واقعیت نزدیک نیست.
البته اخباری هم درباره حضور این مهاجم ملی‌پوش سوئدی پاری‌سن‌ژرمن به گوش می‌رسید که این یکی هم تکذیب می‌شد. گفته می‌شد، زلاتان ابراهیموویچ به دورتموند می‌رود، اما این بازیکن علاقه‌ای به بازی در آلمان ندارد.


ویدیو مرتبط :
شوخی جالب زلاتان با فیلمبردار سوئدی