سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ علائم حمله قلبی در زنان و مردان متفاوت است


دکتر سلام/ علائم حمله قلبی در زنان و مردان متفاوت استمیگنا/ پژوهشگران اعلام کردند حملات قلبی در زنان ممکن است دارای علائمی متفاوت بوده و حتی فاکتورهای خطر شدیدتری نسبت به مردان داشته باشد.
محققان انجمن قلب آمریکا برای نخستین بار اظهار کرده‌اند که اگرچه حملات قلبی در اثر مسدود شدن رگها در مردان و زنان اتفاق می‌افتد، اما شیوه‌ای که این انسداد باعث شکل‌گیری یک لخته خونی می‌شود می‌تواند متفاوت باشد.

به گفته دانشمندان، انسداد عروقی در زنان ممکن است دارای شدت کمتری در مقایسه با مردان باشد که این نیاز به استنت‌گذاری را کاهش می‌دهد.
محققان در پژوهش خود همچنین تفاوت‌ها را در درمان بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که زنان در تلاش‌ برای بازیابی جریان خون با مشکلات بزرگتری روبرو می‌شوند زیرا رگهای خونی آن‌ها کوچکتر بوده که این امر، باعث افزایش نرخ فاکتورهای خطر مانند دیابت و فشار خون بالا می‌شود.

این تحقیق برای تفاوت میان علائم حمله قلبی در زنان و مردان همچنین نشان داد که اگرچه رایجترین نشانه‌های حمله قلبی، درد سینه یا ناراحتی برای هر دو جنسیت است، اما زنان بیشتر احتمال دارد علائم غیر معمول مانند تنگی نفس، تهوع یا استفراغ و درد فک یا کمر را نشان دهند.

این پژوهش همچنین به تفاوت‌های نژادی اشاره کرده است. زنان سیاهپوست در مقایسه با زنان سفیدپوست در همه گروهها بیشتر به حمله قلبی دچار می‌شوند و زنان سیاهپوست جوان نیز از نرخ بالاتر مرگ در بیمارستان برخوردارند.
زنان سیاهپوست و اسپانیایی همچنین دارای فاکتورهای خطر مرتبط با قلب بیشتری مانند دیابت، چاقی و فشار خون بالا در زمان حمله قلبی نسبت به زنان سفید پوست و غیر اسپانیایی هستند. اگرچه این یافته‌ها در مورد تفاوت علائم بیماری قلبی در زنان نسبت به مردان سالهاست شناخته شده اما زنان همچنان آن‌ها را نادیده می‌گیرند.
این تحقیق در مجله Circulation منتشر شده است.


منبع: میگنا


ویدیو مرتبط :
تفاوت علائم حمله قلبی در مردان و زنان