سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گردنه اسدآباد همدان برای عبور مسافران ایمن سازی شده است


مسعود بکایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به آمادگی اعضای ستاد بحران شهرستان از نخستین ساعات ریزش برف از بامداد یکشنبه، تیمها بصورت مستمر اقدام به رصد وضعیت جاده های منتهی به اسدآباد کردند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اسدآباد در مسیر زائران حسینی از کرمانشاه به مناطق مرکزی کشوری است شامگاه یکشنبه هفته جاری با افزایش ریزش برف سه هزار مسافر در مساجد، حسینیه ها و پایگاه های بین راهی این استان اسکان داده شدند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت جوی اسدآباد بسیار مطلوب بوده بگونه ای که شاهد یخ زدگی سطح معابر و جاده ها نیستیم.
فرماندار اسدآباد بیان کرد: شب گذشته نیز 150 مسافر در پایگاه های امداد جاده ای و مکان های پیش بینی شده اسکان داده شدند که آنها نیز راهی مقصد شدند.
بکایی تعامل و هماهنگی بین مجموعه ها و نهادهای عضو در ستاد مدیریت بحران را مهمترین عامل در پیشبرد بهینه کارها و فعالیت ها دانست.
ریزش برف از بامداد روز یکشنبه هفته جاری موجب بسته شدن برخی راههای اصلی و فرعی استان همدان شده بود و در روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد اسکان 22 هزار مسافر در پایگاههای امداد جاده ای این استان بوده ایم.
طبق اعلام مرکز هواشناسی هوای همدان با پایان بافتن ریزش برف در ظهر روز دوشنبه، دمای هوا تا پایان هفته جاری به شدت کاهش یافته و موجی از سرما در راه است.
شدت سرما در روز دوشنبه مدارس همدان را در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل کرد و دانشجویان نیز با دو ساعت تاخیر در کلاس درس حاضر شدند.
همچنین به علت برود هوا و لغزنده شدن سطح معابر کارمندان ادارت و نهادهای دولتی و دانشگاهها امروز سه شنبه با دو ساعت تاخیر در محل کار حاضر شدند و مدارس بسیاری از شهرستانهای این استان تعطیل است.
گردنهٔ اسدآباد یکی از گردنه های معروف کوه الوند در استان همدان است. این گردنه مابین
شهرستان همدان و کرمانشاه واقع شده و ارتفاع آن به ۲۲۴۱ متر می رسد.
7526/6993/1352

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
از همه ی گردنه های دشوار عبور خواهیم کرد...