فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نامه تاریخی پیامبر (ص) مرامنامه گفت و گوی اسلام و مسیحیت است


حجت الاسلام طاهر امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: در این نامه تاریخی که به عهدنامه الهی پیامبر اعظم (ص) و مسیحیان معروف است، آن حضرت پیروان حضرت مسیح (ع) را همچون خویشاوندان خود خواندند و فرمودند که کلیساها محفوظ هستند و این عهدنامه تا قیامت ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: نامه پیامبر اکرم (ص) به صومعه سنت کاترین طور سینا، بسیار تاریخی است و در منابع اسلام اعم از اهل سنت و شیعه نقل شده است.
امینی با اشاره به فعالیت های انجمن گفت و گوی اسلام و مسیحیت گفت: از پنج سال گذشته این انجمن گفت وگوهایی را با واتیکان داشته و 25 کنفرانس نیز با دانشمندان و شخصیت هایی در واتیکان، شورای پاپی، دانشگاه لاترانزه، صومعه های رم، شورای جهانی کلیساها و برخی دانشگاه ها و همچنین انجمن جزوییت های (قشر تحصیلکرده کاتولیک ها) اتریش برگزار شده است.
وی مهمترین رسالت این انجمن را ترویج الگوی نبوی ادیان اسلام و مسیحیت با توجه به نامه تاریخی پیامبر اکرم (ص) به مسیحیان و اسقف های سنت کاترین دانست و گفت: فعالیت های انجام شده از سوی این انجمن و موسسه صلح و ادیان به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی بوده و ضمن همکاری با مرکز گفت و گوی ادیان جامعه المصطفی، فعالیت هایی با همکاری موسسه بین المللی مطالعات اسلامی صورت گرفته است.
موسسه بین المللی مطالعات اسلامی به ریاست حجت الاسلام محمدعلی شمالی، یکی از موسسات وابسته به مدیریت حوزهای علمیه کشور است که آموزش طلاب علاقه مند را در سطح سه و چهار حوزهای علمیه به عهده دارد و ضمن آموزش رشته مطالعات اسلامی به روحانیون مسلط به زبان های عربی و انگلیسی، تمامی دروس اختصاصی و عمومی خود را به یکی از این دو زبان ارائه می دهد.
امینی، انتشار و ترجمه کتاب های حوزه ادیان ابراهیمی همچون کتاب ایران، مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان را سبب افزایش مخاطبان این حوزه دانست و گفت: هانس کونگ فیلسوف متاله آلمانی و مشاور پاپ در سال 1964، معتقد است؛ هیچ صلح و دوستی میان ملت ها نخواهد بود مگر با صلح و دوستی میان ادیان ولذا می توان گفت به تعداد ملیت ها و قومیت ها چنین کتاب هایی باید منتشر شود.
رییس موسسه صلح و ادیان، ترجمه را دریچه ورود به هر کشوری دانست و گفت: اندیشمندان و متکلمین اندکی در حوزه داریم که با زبان های خارجی آشنا باشند و به رغم این که حداقل 120 هزار طلبه در حوزه ها داریم، ولی کمتر از 50 طلبه و اندیشمند آشنا و مسلط به زبان های انگلیسی، اسپانیولی، فرانسوی یا آلمانی داریم، درحالی که در واتیکان هر پدر روحانی باید به پنج زبان مسلط باشد و من با یک پدر روحانی ملاقات کردم که با 28 زبان آشنایی داشت.
وی از ضرورت انسجام در ترجمه و انتشار کتاب های ادیان سخن گفت و افزود: بسیاری از فعالیت های این حوزه از حالت کیفی به سمت کارهای کمی می رود و باید به جای برگزاری کنفرانس های دولتی و دیپلماتیک، به انتشار مقالات علمی در این حوزه بپردازیم.
این پژوهشگر مذهبی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را مهمترین نهاد حلقه وصل موسسات و مراکز مختلفی فعال در حوزه ادیان دانست و گفت: اندیشمندان و متفکران حوزه باید ضمن مخاطب شناسی و توجه به فرهنگ و آیین کشورهای مختلف با دید بین المللی فعالیت کنند.
وی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در این حوزه گفت: گاهی زبان و فرهنگ خودمان را بدون شناخت کشور مقصد ترویج می کنیم که این مساله ممکن است در مخاطبان تاثیری نداشته باشد و لذا در چنین مواقعی ضرورت مخاطب شناسی در حوزه بین المللی از اهیمت خاصی برخوردار است.
فراهنگ**1003**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
درباره نامه پیامبر اسلام به خسرو پرویز