امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌ های صنعتی اراک و اصفهان


دانشگاه صنعتی اراک در راستای گسترش سطح تبادلات آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی خود اقدام به عقد تفاهم‌نامه دوجانبه همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی در این تفاهم‌نامه بر لزوم همکاری طرفین در حوزه‌های تحقیقاتی مشترک و نیز تبادلات بین‌المللی تأکید شد.

در نشستی که به میزبانی دانشگاه صنعتی اراک و با حضور دکتر ابطحی، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، محورهای همکاری دو دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر حامد دیلمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اراک با تأکید بر عزم دانشگاه در افزایش سطح روابط علمی و پژوهشی، گفت: این نشست با هدف بومی‌سازی و رفع مسائل صنعتی استان و استفاده از ظرفیت‌های دو دانشگاه مذکور برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

وی، سیاست‌ دانشگاه را همگام با سیاست‌های توسعه استان دانست و بر گسترش دفاتر همکاری و هماهنگی صنایع و دانشگاه‌ها در رفع موانع تولید و حرکت به سمت صنایع با فناوری بالا تأکید کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اراک با راه‌اندازی این دفتر در سال گذشته برای اولین بار پایه‌گذار حرکتی نوین شده است.

دیلمی گفت: با ایجاد ظرفیت‌های خاص در دانشگاه صنعتی از جمله مرکز پردازش مبتنی بر رایانش ابری، امکان بهره‌برداری صنایع و دانشگاه‌ها از خدمات نرم‌افزاری این مرکز فراهم شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز بر همکاری بیشتر دو دانشگاه درخصوص مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها، همچنین هدفمندی برنامه‌ها در راستای حضور موفق در مناسبات علمی و پژوهشی پساتحریم تأکید کرد.

دکتر ابطحی حرکت در راستای ایجاد روابط بین‌الملل را با نگاه اثربخشی برای جامعه و نیز حوزه فناوری بالا فرصتی مناسب دانست و گفت: سیاست اتخاذ شده در دانشگاه صنعتی اراک، سیاستی چابک و پژوهش‌محور است.

وی خواستار همکاری متقابل دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و اراک در پژوهشکده‌های رادار، نانو، بیو، فولاد، حمل و نقل و ابیونیک شد.

کریم‌الدینی، مدیر دفتر همکاری‌های علمی و روابط بین‌الملل دانشگاه صنعتی اراک نیز بر سرعت‌ بخشیدن به همکاری و عملیاتی شدن استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات دو دانشگاه، همچنین استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها و تشکیل کارگروه‌های عملیاتی با کمک منابع هیأت علمی و جذب پروژه‌های فی‌مابین در استان‌های همجوار تأکید کرد.

در پایان این نشست، توافق‌نامه همکاری دو دانشگاه در محورهای مختلف به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و عراق