سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معرفی کتاب/ «برج۱۱۰» تصویری متفاوت از رمان دینی روایت می‌کند


معرفی کتاب/ «برج۱۱۰» تصویری متفاوت از رمان دینی روایت می‌کندمهر/ فیروز زنوزی جلالی در آئین رونمایی از رمان برج ۱۱۰ گفت: سعی کردم با تلفیق سبک‌های ادبی به روایتی متفاوت در رمان دینی برسم.نشست رونمایی از رمان برج ۱۱۰ نوشته فیروز زنوزی جلالی صبح امروز در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم مسعود کوثری مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی با اشاره به تلاش و همکاری بنیاد ادبیات داستانی و این انتشارات برای چاپ آثار فاخر داستانی در کشور گفت: هدف ما از این همکاری این است که به تولید ادبی در زمینه رمان ایرانی کمک و آثاری را تقویت کنیم که بیانگر هویت ایرانی اسلامی ماست.
مهدی قزلی مدیرعامل بیناد ادبیات داستانی نیز در این مراسم عنوان کرد: «برج ۱۱۰» رمانی بود که نگارش آن بر اساس قرارداد بنیاد با نویسنده انجام پذیرفت و برای انتشار به علمی و فرهنگی واگذار شد.

وی افزود: بنیاد با بضاعت اندک خود امیدوار است تا رویه‌ای را در پیش بگیرد که بتواند در کنار نویسندگان ایران ایستاده و به اندازه قد و ظرفیتش در همه عرصه‌ها به کمک آنها بشتابد.
وی همچنین از تقاضای بنیاد از زنوزی برای حضور در هیئت داوران جایزه ادبی پروین اعتصامی خبر داد.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری نیز در این نشیست در سخنانی عنوان کرد: استاد زنونی را از حدود ۲۷ سال قبل می‌شناسم و در همه آثار او نمی‌شود اثری یافت که در آنها تفکر وجود نداشته باشد. او در داستان هایش به تقدیر و توجه به غیب توجه ویژه دارد و حتی مساله مرگ اندیشی نیز که در شعر ما پیشینه قدیمی دارد در آثار وی به خوبی مشهود است.

فیروز زنوزی جلالی نیز که با وجود بیماری در این نشست حاضر شده بود درسخنانی اظهار داشت: انتشار این رمان من را بسیار شگفت‌زده کرد چون واقعا انتظارش را نداشتم. همه ما اهل قلم یک خانواده ایم و اگر مساله ای برای هر کدام از ما پیش بیاید برای همه ما رخ داده است و اگر افتخاری هم هست برای همه است.
وی افزود: ادبیات داستانی ما الان به مرحله‌ای از قابلیت رسیده است که نویسندگان ما پس از تحمل سالها زحمت، در اوج توانایی هستند.

زنوزی ادامه داد: در برج ۱۱۰ این دغدغه را داشتم که موضوعی برای نوشتن انتخاب شود که در ادبیات به ویژه ادبیات دینی ما تکرار نشده باشد. این اثر با این نیت نوشته شد و تلاش کردم در آن با تلفیق چندین سبک از نگارش تصیری از حضرت علی(ع) روایت شود که تاکنون دیده نشده است.






منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
معرفی کتاب «به روایت اول شخص مفرد»