آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی در کیش


در این نمایشگاه، 195 شرکت کننده داخلی و خارجی از کشورهای پاویون ایتالیا، پاویون چین، پاكستان، تركیه، هلند، ایتالیا، هندوستان، كره جنوبی، تایوان،‌ آذربایجان، مالزی، فرانسه،‌ اتریش، امارات متحده عربی، اسپانیا، آلمان، بلژیك، استرالیا، روسیه، انگلستان، ژاپن، پرتغال، كانادا، كویت و سوئیس حضور دارند.

آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی در کیشرضا پدیدار گفت: جزیره كیش بهترین گزینه برای ایجاد مركز سرمایه گذاری های بین المللی و پل ارتباطی ایران و كشورهای خارجی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد كیش رضا پدیدار رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت شامگاه دوشنبه 21 دی در مراسم گشایش دوازدهمین  نمایشگاه بین المللی انرژی در كیش گفت: در شرایط پسا تحریم، عزم ملی استفاده بهینه از پتانسیل های داخلی و گذر از ناهمواری ها و مشكلات توسعه كشور را میسر می كند.

 وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی جزیره كیش وامكانات استاندارد و زیرساختهای لازم در این منطقه برای رونق بخشیدن به اقتصاد كشور افزود: برای شتاب بخشیدن به روند توسعه كشور، جزیره كیش می تواند به مركز مبادلات فناوری های پیشرفته صنعت نفت تبدیل شده و پل ارتباطی سرزمین اصلی با كشورهای خارجی باشد.

پدیدار با اشاره به اینكه برگزاری  دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی انرژی در جزیره كیش فرصت ارزشمندی برای تبادل اطلاعات وتكنولوژی، جذب سرمایه گذاری و تسهیل شرایط حضور فعالان و سرمایه گذاران خارجی در كشور است اظهار داشت: با همتی كه در مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش سراغ داریم این جزیره می تواند به مركز انتقال تكنولوژی در صنعت نفت تبدیل شود.   

وی با بیان اینكه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت كشور با همكاری 700 شركت  كه از این میان 50 شركت آن بین المللی بوده و درحوزه نفت و گاز فعال هستند نقش موثری در تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت كشور ایفا كرده است گفت: با حمایت سازمان منطقه آزاد كیش این شركتها با ایجاد دفاتر نمایندگی در جزیره كیش پایگاه داخلی فعالیت های خود را تقویت كرده اند .

آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی در کیشپدیداربا تاكید براشتیاق وزارت نفت برای تعامل گسترده تر با منطقه آزاد كیش در حوزه نفت وگاز از مصوب شدن نمایشگاه انرژی كیش در تقویم نمایشگاهی این وزارتخانه خبر داد و گفت: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت آمادگی دارد تا با ارائه طرح های نوین و محتوا سازی مطابق با استانداردهای نوین و روز آمد نقش موثری در توسعه صنعت نفت كشور ایفا كند.  

وی تصریح كرد: جزیره كیش می تواند به مركز سرمایه پذیری برای سرزمین  اصلی تبدیل شده و به عنوان مهم ترین هاب تكنولوژی و سرمایه گذاری  به رونق اقتصادی كشوركمك كند.

پدیدار مدیریت توسعه محصول را شرط لازم برای دستیابی به مدیریت توسعه در اجرای پروژه ها برشمرد و اظهار داشت: جزیره كیش بهترین مكان دستیابی به مدیریت موفق توسعه، محصول، بهره برداری و ساخت تجهیزات است.

رییس انجمن سازندگان صنعت نفت كشور با ابراز خشنودی  از توان این انجمن برای ساخت 70 درصد تجهیزات صنعت نفت با تكیه بر دانش فنی متخصصان داخلی اظهار داشت : متاسفانه به دلیل عدم زمینه های ارتباطی گسترده و معرفی نكردن توانمندی های داخلی  ما تنها 34 درصد از ظرفیت انجمن استفاده می كنیم و بیش از دو سوم ظرفیت تولیدی ما بدون استفاده مانده است.

وی با اشاره به سهم اندك  4 درصدی حوزه نفت وگاز در هرم ارزش فعالیتهای اقتصادی كشورگفت: متاسفانه  بیش از 70 درصد این هرم متعلق به  بخش خدمات ، 50 درصد كشاورزی و 21 درصد تولید و صنعت است .

پدیدار با تاكید بر لزوم تغییر سهم حوزه نفت و گاز در هرم ارزش اقتصادی كشور گفت: نمایشگاه انرژی بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاری و رونق اقتصادی فعالیتهای حوزه نفت و گاز است.    

وی از اشتیاق روزافزون سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت و سرمایه گذاری در ایران خبر داد وگفت: با تلاش دولتمردان و دیپلماسی سیاسی كشورساز و كارهای اجرایی جذب سرمایه گذاری های كلان خارجی نیز محقق خواهد شد.

پدیدار با اشاره به اینكه طبق آمارهای موسسه بین المللی انرژی هزینه تولید نفت در ایران در پایین ترین حد خود نسبت به سایر كشورهای جهان قرار دارد گفت: تنوع محصولات و فراوردههای نفتی، دخایر عظیم نفت و گاز و هزینه پایین تولید نفت در كنار ظرفیت سازی توسعه صنعت نفت، جایگاه كشورمان را در عرصه بازارهای بین المللی انرژی تثبیت می كند.

وی در پایان  ابراز امیدواری كرد پس از دیپلماسی سیاسی كشور، دیپلماسی انرژی جایگاه واقعی خود را بیابد و در دوره های بعدی نمایشگاه انرژی شاهد رونق چشمگیر صنعت نفت در كشور باشیم .

آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی در کیش


ویدیو مرتبط :
آغاز به کار دو نمایشگاه بین المللی امروز در تهران