برای تامین منافع شخصی یا گروهی خاص فعالیت نمی‌کنیم


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان موظف به حفظ منافع عمومی و کشور است و نباید برای تامین منافع شخصی یا گروهی افرادی خاص فعالیت کند.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید متصدی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست حمایت از خودروی برقی و هیبریدی و موتور برقی است، افزود: در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست و دولت یازدهم، طی دو سال اخیر سود بازرگانی ورود قطعات و خودروهای برقی و هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی به کشور را صفر کرده است.

وی ضمن تاکید بر نقش و جایگاه حاکمیتی و نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست موظف به حفظ منافع عمومی و کشور است و نباید برای تامین منافع شخصی یا گروهی افرادی خاص فعالیت کند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این سازمان حمایت کلان از تکنولوژی خودروهای برقی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا را در کنار دیگر فعالیت‌ها از جمله کنترل آلایندگی صنایع، توسعه حمل و نقل عمومی، بهبود کیفیت سوخت و توزیع سوخت استاندارد انجام می‌دهد اما قطعا موفقیت یا عدم موفقیت افراد یا بنگاه‌های اقتصادی در این عرصه نیازمند بررسی بازار و نظر و خواست مردم است.

متصدی با بیان اینکه کمپانی‌های بسیاری در دنیا در زمینه ساخت و تولید خودروهای برقی فعالیت دارند، اظهار کرد: در عین حال هرگز کشوری حمایت خود را تنها منوط به فرد یا گروه خاصی نکرده است و موفقیت برندهای مختلف در گرو رقابت بازار و جذب مشتری است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بیان برخی چالش‌های استفاده وسیع از خودروهای برقی همچون پیمایش کم، مدت زمان و نحوه شارژ باطری، هزینه‌های تعویض باطری و سنگینی ناشی از استفاده به تعداد بالا و ... اظهار کرد: به رغم تلاش بسیار برای رفع این چالش ها، همچنان کشورهای پیشرو در این زمینه معتقد به تنوع سبد خودروهای تولیدی هستند.

وی با تاکید بر این که باید مسایل کارشناسی در جلسات کارشناسی مورد بررسی و نقد قرار گیرد خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد تنها درخواست ملاقات و صحبت با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را دارند و حاضر به ارائه اطلاعات و شرح درخواست خود در جلسات تخصصی نیستند این در حالی است که ریاست سازمان مکررا تاکید دارند که هر تصمیم و اقدامی در سازمان باید بر اساس نظرات تخصصی کارشناسان مربوطه اتخاذ شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
یک مورد بیاوریدکه امریکاستیزی منافع ملی مارا تامین کرده