سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرماندار بافق: اعزام زائران به حرم مطهر امام (ره) اقدام فرهنگی است


سید مهدی طلایی مقدم روز یکشنبه در نشست برنامه ریزی برگزاری مناسبت های خرداد ماه ضمن تاکید بر برگزاری مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و قیام 15 خرداد اظهار کرد: 15 خرداد سال 42 نقطعه عطف تاریخ پر شکوه انقلاب اسلامی است و آغاز گر قیام بزرگی بود که به پیروزی انقلاب 22 بهمن 57 ختم شد.
وی یاد و خاطر امام راحل را گرامیداشت و افزود: اشتیاق مردم این شهرستان برای زیارت حرم مطهر معمار کبیر انقلاب هر سال رو به افزایش است و ما وظیفه داریم مقدمات اعزام مردم بویژه نسل جوان و نوجوان را برای سفر به تهران فراهم کنیم.
این مسئول برنامه ریزی برای اعزام زائران به مرقد مطهر امام (ره) را از برنامه های مهم فرهنگی در خرداد ماه خواند و خاطر نشان کرد: همه دستگاه ها در شهرستان بافق آمادگی کامل خود را برای همراهی و اعزام زائران به مرقد امام راحل (ره) اعلام کرده اند.
فرماندار بافق همچنین عیدهای شعبانیه و ضرورت ارائه راهکارهای ویژه و موثر در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن های نیمه شعبان را متذکر شد و گفت: باید با برنامه ریزی ویژه و ارائه راهکارهای مناسب گام مهمی در راستای برگزاری و کنترل مناسب جشن‌های نیمه شعبان برداشت.
طلایی مقدم با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه مناسب برای جذب و شرکت خود جوش مردم در جشن‌های نیمه شعبان خاطرنشان کرد: باید با مشارکت دادن مردم در جشن‌ها و مراسم‌های مذهبی آنان را بیش از پیش با این مسائل آشنا کرد تا سایر برنامه های فرهنگی، معنوی و مذهبی در جامعه و نسل جوان ترویج شود.
وی ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، به تبیین جایگاه و اهمیت فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس پرداخت و برنامه ریزی ادارات برای برگزاری با شکوه مراسم گرامیداشت این روزها را خواستار شد.
بافق از شهرستانهای ولایتمداری است که در برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی پیشتاز استان بوده و هست.
این شهرستان به کمک شرکت سنگ آهن، مسئولان معادن فسفات و سرب و همچنین کارخانجات تعمیرات دیزلهای لکوموتیو راه آهن، هر سال بیشترین اعزام را در بین سایر شهرستانهای استان به مرقد مطهر امام راحل در چهاردهم و پانزدهم خرداد داشته است.
سال گذشته در این ایام حدود دو هزار و 500 زائر در رده سنی مختلف بمخصوص جوانان با چند دستگاه اتوبوس و قطار راهی حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شدند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلو متری یزد قرار دارد.
8068/7543

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)