برانکو: با استیماچ درون زمین رفیق نیستم/ سوشا مکانی ممنوعیتی برای بازی ندارد


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سپاهان حاضر شد.

به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سپاهان اظهار کرد: فکر می‌کنم شما هم مثل من به خاطر شروع نیم فصل دوم هیجان زده هستید. ما بی‌صبرانه منتظر هستیم که لیگ ادامه پیدا کند چون می‌خواهیم با قدرت در مسابقه‌ها حاضر شویم. بازی‌ها و مسابقه‌های جالبی در انتظار ماست که تا انتهای فصل باید آن‌ها را انجام دهیم. خیلی از تیم‌ها شوق خودشان را برای قهرمانی نشان می‌دهند. قشنگ‌تر از این در فوتبال وجود ندارد که ما بخواهیم با قهرمان فصل قبل لیگ را مجددا شروع کنیم.

وی افزود: از هواداران پرشورمان دعوت می‌کنم که به ورزشگاه بیایند و از ما حمایت کنند. طبیعتا تیم‌هایی هستند که در لیگ بازیکنان جدید جذب کرده‌اند اما ما ترکیب نیم فصل اول‌مان را حفظ کردیم و لوبانف به همراه محسن‌زاده را جذب کردیم. البته امیرعباس آیینه‌چی هم به جمع ما اضافه شد. آن چیزی که برای ما مهم است این که کاملا آماده‌ایم که لیگ را مجددا آغاز کنیم و آماده‌ایم وظایف‌مان را به طور کامل در قبال باشگاه و هواداران انجام دهیم. همان طور که مستحضر هستید 4 تا 6 بازی آینده برای ما تعیین کننده است زیرا این بازی‌ها قهرمانی را مشخص می‌کند.

برانکو ادامه داد: بازی با سپاهان و در کنار آن دیدار با استقلال تهران برای ما فوق‌العاده اهمیت دارد. با توجه به اینکه الان مربی سپاهان هموطن و بازیکن سابق من در تیم ملی کرواسی بوده است این دیدار جذابیت‌های خاصی پیدا کرده است. البته زمین مسابقه دوستی و همکاری بین ما وجود ندارد و فقط رقابت می‌کنیم و با تمام احترامی که برای سپاهان که تیم قهرمان کشور است قائل هستم، ما به هیچ چیزی جز برد و رفتن به رده‌های بالای جدول فکر نمی‌کنیم.

او ادامه داد: بازیکنانی که نمی‌توانیم در این بازی روی آن‌ها حساب کنیم لوکا ماریچ و انصاری هستند. البته سوشا مکانی در لیست ما حضور دارد و می‌توانیم از او استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره حضور هواداران در دیدار مقابل سپاهان هم گفت: در آخرین دیدار ما در لیگ تعداد زیادی هوادار آمدند و ما را تشویق کردند. طبیعتا انتظار دارم در دیدار فردا هم که یک تقابل سنتی محسوب می‌شود، ما را تشویق کنند.

او درباره موضع‌گیری هواداران پرسپولیس مقابل محمدرضا خلعتبری گفت: من درباره این مسئله فکر نکردم. تا به حال هواداران ما عالی بوده‌اند. آن‌ها در دیدار مقابل استقلال نشان دادند که چقدر خوب هستند. 100 هزار تماشاگر که نیمی از آن‌ها استقلالی بودند به ورزشگاه آمدند و یک تشویق جوانمردانه انجام دادند. انتظار دارم فردا هم همین گونه باشد. حالا خلعتبری یا هر کس دیگری اگر قبلا در پرسپولیس بوده الان تمام توانش را برای باشگاه خودش می‌گذارد. او امروز در پرسپولیس نیست اما علیپور و طارمی هستند. انتظار دارم هواداران از بازیکنان ما حمایت کنند و از تیم ما پشتیبانی کنند تا همه با هم بازی را ببریم. امیدوارم هواداران فقط به ورزش فکر کنند.

برانکو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سوشا مکانی اجازه بازی نداشت اما سوشا به تمرین‌ها برگشته و شایعه‌ای مطرح شده که شما از عملکرد لوبانف رضایت ندارید، گفت: این موضوع صحت ندارد. همه می‌دانید اطراف تیم ما چقدر حاشیه زیاد است. علی‌رغم موقعیتی که سوشا قبلا در تیم من داشته، زمانی که تیم امید در قطر بود با محسن‌زاده قرارداد امضا کردیم زیرا ایمان صادقی از جمع ما جدا شد و ما با کمبود دروازه‌بان مواجه بودیم. چه ماجرای سوشا اتفاق می‌افتاد یا نه ما نیاز به جذب دروازه‌بان داشتیم. سهمیه خارجی‌مان پر بود و مجبور بودیم از سهمیه آسیایی استفاده کنیم.

سرمربی پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حضور نیافتن بازیکنان در مراسم ختم همایون بهزادی هم گفت: بازیکنان الان روی بازی تمرکز دارند. در مورد بعضی از موارد من اطلاعات کافی ندارم. فقط در همان روز ختم تعداد زیادی از بازیکنان را دیدم که در مراسم ختم مادر آقای نوروزعلی، مسئول تدارکات تیم شرکت کرده بودند. الان هم بازیکنان تمرکزشان روی بازی با سپاهان است. الان زمان مناسبی برای مطرح کردن این مسائل نیست. اگر مراسم تولدی برگزار شود، بازیکنان دور هم جمع می‌شوند و جشن کوچکی می‌گیرند. ما سه روز قبل با کل تیم ناهار را با هم صرف کردیم. به عنوان یک تیم هزینه‌های ناهار را هم بازیکنانی که اشتباهات کوچکی در تیم داشتند پرداخت کردند. ما این کار را می‌کنیم تا بازیکنان بیشتر کنار هم باشند.

برانکو درباره اولین تقابل خودش با ایگور استیماچ گفت: در مورد پرسپولیس نمی‌خواهم صحبت کنم. استیماچ خودش باید تیم ما را آنالیز کند اما من در مورد سپاهان باید بگویم آن‌ها خیلی تیم شناخته شده‌ای برای ما نیستند چون استیماچ تازه به این تیم آمده است. آن‌ها در فرصت تعطیلات، تیم‌شان را تقویت کردند و در یک ماه اخیر که تیم‌ها در استراحت بودند، تلاش کرده تا تفکرات خودش را در تیم جاری کند. آن‌ها چند بازیکن جدید گرفتند به طوری که نصف تیم‌شان تغییر کرده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا در بازی فردا می‌توانید از سوشا مکانی استفاده کنید یا خیر، گفت: هیچ مرجعی تا به حال به ما نگفته که بازی کردن برای سوشا مکانی ممنوعیتی دارد. او در تیم ما حضور دارد اما ارگان‌های ذی‌صلاح کار خودشان را می‌کنند. روند رسیدگی به پرونده او ادامه دارد و وقتی تصمیم نهایی اعلام شد ما هم باخبر می‌شویم. در حال حاضر سوشا مکانی جزو تیم ماست و در حال رقابت است که در ترکیب تیم قرار بگیرد.

پرسپولیس در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت 17 فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان خواهد رفت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
عکس العمل خوب سوشا مکانی در بازی لخویا