خرید تضمینی از موثرترین راه های حمایت‌ دولت از فناوران است


مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: بذر اقتصاد دانش بنیان در هر زمینی رشد نمی‌کند بلکه نیاز به زمینی حاصلخیز دارد که فضای مناسب کسب و کار را از همه جهات برای فعالیت آنها فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌ شرقی، علی جهانگیری در همایش توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر با بیان اینکه توجه به فناوری و بسترسازی برای توسعه فناوری به طور جدی از سوی مدیریت ارشد استان اعمال می‌شود، اظهار کرد: استان آذربایجان‌ شرقی به عنوان پایلوت در اجرای اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است از این رو باید تلاش‌های بسیاری در این راستا از سوی دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان استان برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، اقتصاد دانش بنیان همان اقتصاد مقاومتی است، افزود: از دیرباز پیشرفت صنعتی و توسعه اقتصادی در گرو همکاری تنگاتنگ صنعتگران و فناوران دانشگاهی است. اگر هر کدام از این طرفین به تنهایی کار کنند به جایی نخواهند رسید.

جهانگیری ادامه داد: در کنار هم قرار دادن فناوران و متخصصان دانشگاهی و صنعتگران استان از مهم ترین اهداف برگزاری سلسله همایش‌های تجاری سازی است.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، لزوم حرکت به سوی فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر را حقیقتی غیرقابل انکار دانست و افزود: منابع زیرزمینی در حال اتمام است و تمامی کشورها ناچارند به سمت توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت‌های دولتی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: خریدهای تضمینی از حساس ترین حمایت‌های دولتی است که باید ارتقا یابد تا صنعتگران و فناوران در کنار هم بتوانند در پرریسک ترین فضای کسب و کار یعنی بازار به شکلی پویا حاضر شده و به فعالیت بپردازند.

جهانگیری با اشاره به اینکه ستاد انرژی‌های تجدیدپذیر استان در سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی شکل گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم این ستاد با انجام فعالیت‌های به موقع و به جا بتواند مرکزی پیشرو در سطح کشور بوده و نهایتا منجر به افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان استان آذربایجان‌شرقی شود.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با اشاره به فضای باز اقتصادی پساتحریم تاکید کرد: باید کسانی در حوزه تولید فناوری وارد شوند که متخصص در این کار هستند تا بتوانند از فضای پساتحریم به نفع فناوری‌های تولید شده داخلی بهره ببرند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گردهمایی در استرالیا و بیانیه خوانی یک دختر در انتقاد از دولت استرالیا و حمایت از مردم ارتش و دولت و بشار اسد