کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو صیانت از حقوق شهروندی است


جانشین قائم مقام وزیر کشور کاهش آسیب‌های اجتماعی را در گرو اجرای خوب صیانت از حقوق شهروندی دانست و گفت: خروجی برنامه‌های صیانت از حریم امنیت و حقوق شهروندی باید کاهش تخلفات اداری و افزایش رضایتمندی مردم باشد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، علی ملازاده صبح چهارشنبه 28 بهمن در جلسه ستاد صیانت از حریم و امنیت عمومی و رعایت حقوق شهروندی استان، با بیان اینکه تحقق دولت الکترونیک در راستای کاهش مراجعات مردمی و از بین بردن فساد اداری از جمله برنامه‌های ستاد صیانت است، تصریح کرد: باید ماحصل این برنامه‌ها کاهش تخلفات اداری، افزایش رضایتمندی و رعایت صحیح حقوق شهروندی باشد.

وی بیان کرد: بر اساس نتایج سال گذشته 19 محاسن برای برنامه‌های صورت گرفته در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و پنج مورد معایب درنظر گرفته شده، همچنین ابتکارات انجام گرفته 12 مورد و پیشنهادات ارائه شده در این حوزه 14 مورد بوده است.

ملازاده با بیان اینکه این ستاد در دو حوزه صیانت از حقوق شهروندی و ترویج عفاف و حجاب انجام وظیفه می‌کند، ادامه داد: گرچه در مراکز دولتی این وضعیت مطلوب است اما در مراکز خصوصی فاصله زیادی با نقطه مطلوب وجود دارد.

دستگاه‌ها موظف به ارائه تکالیفی برای کارکنان خود در ترویج عفاف و حجاب هستند

وی ادامه داد: طبق مصوبه ارائه شده به دستگاه‌های دولتی، این دستگاه‌ها موظف شده‌اند تکالیفی را برای کارکنان خود در ترویج عفاف و حجاب ارائه کنند، در واقع مبنای اجرای برنامه‌های درون‌سازمانی برای کارکنان، مطالبات مردم و علما بوده است که از دستگاه‌ها خواسته شده کارکنان خود را در این زمینه توجیه کنند.

ملازاده با تاکید بر اینکه ماهیت اجرای چنین برنامه‌هایی آموزشی، مشاوره‌ای و فرهنگی است، تصریح کرد: مسائل روحی با انجام فعالیت‌های مشاوره‌ای و فرهنگی حل می‌شود.

جانشین قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: 5 تا 10 درصد از این برنامه‌های درون‌سازمانی به تذکرات حراست در ورودی ادارات مربوط می‌شود که به صورت تفکیک شده خانم‌ها و آقایان صورت می‌گیرد همچنین برای این افراد دوره‌های توجیهی برگزار می‌شود.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی را در گرو اجرای خوب صیانت از حقوق شهروندی دانست و عنوان کرد: بازرسی از ادارات و دستگاه‌های دولتی از 21 فروردین‌ماه تا 31 اردیبهشت‌ماه صورت می‌گیرد که دستور کار این بازرسی عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی است.

ملازاده بازرسی و نظرسنجی از زیرمجموعه‌های ادارات را از جمله عوامل موثر در ارتقاء اثربخشی فعالیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از موسسات مردم نهاد و حمایت از این نهادها تاثیر بسزایی در اجرای این برنامه‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در این زمینه سال گذشته در میان استان‌های همسطح خود رتبه 81 از 100 را کسب کرده است، اظهار کرد: براساس نتایج اعلام شده در حال حاضر نیز این استان وضعیت مطلوبی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی دارد.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های همدان ایجاد هماهنگی و انسجام در بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی است همچنین دوباره‌کاری و موازی‌کاری در بین این دو ستاد در استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جلسه صیانت از حقوق شهروندی در استانداری استان مرکزی