سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



لامبورگینی هوراکان، تکرار خاطرات گالاردو (عکس)


لامبورگینی،لامبورگینی هوراکان،عکس

براساس یک باور کلی، همه‌ی چیز‌های خوب یک روز به پایان می‌رسند؛


حالا وقتش رسیده که با گالاردو، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های تولید شده توسط شرکت لامبورگینی خداحافظی کرده و هوراکان را به‌عنوان یک جایگزین تازه‌نفس بپذیریم.

لامبورگینی «هوراکان LP-610-4» که پیش‌تر قرار بود با نام «کابررا» معرفی شود، یک مدل بازطراحی‌شده‌ی گالاردو است که از شاسی همین خودرو هم بهره می‌برد. هوراکان در زبان‌ اسپانیایی نماد گاو خشمگین و وحشی است که این موضوع می‌تواند اشاره‌ی نزدیکی به ‌سرعت و قدرت بالای این خودرو داشته باشد.

تکرار زیبایی در لباس جدید

به‌طورکلی، طراحی ظاهری هوراکان شباهت‌های زیادی به نسل قبلی این خانواده یعنی گالاردو دارد؛ چراکه ازنظر وزن، ابعاد و ظرفیت تفاوت چندانی با مدل مذکور ندارد. وقتی از روبرو به هوراکان نگاه می‌کنیم، اولین چیزی که توجهمان را به خود جلب می‌کند، چراغ‌های بسیار باریک و کشیده به همراه یک جلوپنجره‌ با خطوط شکسته‌ی زیاد است که همین موضوع یک چهره‌ی کاملا خشمگین را به هوراکان بخشیده است. گفتنی است که طراحی قسمت جلویی هوراکان را می‌توان مدل کوچک‌شده‌ی اونتادور هم نام‌گذاری کرد. از سوی دیگر وقتی از بغل به این خودرو نگاه می‌کنیم، شاهد یک طراحی نسبتا ساده اما بسیار زیبا و جذاب هستیم که از خطوط شکسته و باریکی روی درب و ارتفاع کم خودرو و پنجره‌ها تشکیل ‌شده است. در مورد طراحی قسمت پشتی هوراکان، نظر‌ها بسیار متفاوت‌اند، عده‌ای بر این باورند که طراحی عقب خودرو بسیار ساده بوده و جا داشت کمی فضایی‌تر و البته خشمگین‌تر طراحی شود.

از سوی دیگر، عده‌ای از منتقدان صنعت خودروسازی معتقدند که همین سادگی بر زیبایی بیش‌ازپیش هوراکان افزوده است. اصلی‌ترین تفاوت ظاهری هوراکان با گالاردو، در طراحی داخلی‌شان است؛ چراکه در مقایسه‌ با گالاردو فضای داخل هوراکان به‌ویژه داشبورد آن از نو طراحی ‌شده و شباهت‌هایی به داشبورد دیگر مدل این شرکت یعنی اونتادور هم دارد. صفحه‌ی کیلومتر و تمامی اطلاعات پشت آمپر در هوراکان کاملا دیجیتالی شده و دیگر خبری از درجه کیلومتر سنتی نیست. از سوی دیگر کنسول وسط خودرو بسیار کشیده‌تر شده و تمام دسترسی‌ها ازجمله کنترل جعبه‌دنده، حالت‌های موتور و بسیار موارد دیگر روی آن قرارگرفته است. به‌طورکلی، هوراکان را می‌توان یک مدل پیشرفته‌تر و به‌روزشده‌تر گالاردو دانست که از ظاهری خشمگین‌تر بهره می‌برد.

 

لامبورگینی،لامبورگینی هوراکان،عکس

سریع و خشمگینطبق سنت قدیمی تمام لامبورگینی‌های تولیدشده، موتور هوراکان هم در عقب خودرو قرارگرفته است. لامبورگینی هوراکان، از یک موتور ده سیلندر تنفس طبیعی V شکل (نحوه‌ی قرارگیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) با حجم کلی 5204 سی‌سی بهره می‌برد. همچنین توان خروجی این قول ده سیلندر به 602 اسب بخار در 8250 دور در دقیقه و گشتاورش به 600 نیوتون‌متر در 6500 دور در دقیقه می‌رسد. درنتیجه‌ی این توان موتور بسیار بالا، هوراکان تنها در 3.2 ثانیه‌ می‌تواند سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو (Top End) به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در نوع خود رقم بسیار بالایی به‌حساب می‌آید. گفتنی است که هوراکان از یک جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته‌ی خودکار به همراه فناوری دوکلاچه (Double-Clutch) بهره می‌برد. در نظر داشته باشید که فناوری دوکلاچه، تاثیر بسیار زیادی در بهبود سرعت تعویض دنده‌ها و انتقال نیرو به چرخ‌ها دارد. درنتیجه با توجه به مشخصات مذکور بعد از اونتادور، لامبورگینی هوراکان در رتبه‌ی دوم لیست سریع‌ترین خودروهای این شرکت قرار می‌گیرد.

 

لامبورگینی،لامبورگینی هوراکان،عکس
 
به‌طورکلی، لامبورگینی هوراکان را می‌توان یک جایگزین تازه‌نفس برای گالاردو معرفی کرد که در مقایسه‌ با مدل‌های قبلی، از طراحی جسورانه‌تر و جدی‌تری، به همراه توان خروجی بالا‌تر و عملکرد فنی بهتری بهره می‌برد. همان‌طور که گفتیم همه‌ی چیز‌های خوب یک روز به پایان می‌رسند و روز‌های خوش گالاردو هم دیگر به پایان رسیده و باید جای‌ خود را به جوان تازه‌نفس یعنی هوراکان بدهد تا پرچم این سری، همچنان بر فراز قله‌ی سرعت افراشته باشد.


منبع :اخبار علمی - دیجی کالا


ویدیو مرتبط :
رقابت لامبورگینی اونتادور با لامبورگینی هوراکان!