علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پژوهش های وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۴/ آسیب شناسی طلاق


محمدرضا فضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انجام ۳۰ فعالیت پژوهشی در سال ۹۴ از سوی مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان افزود: بر اساس سیاست ها و برنامه ریزی های پیش بینی شده، در سالی که گذشت فعالیت های مختلفی انجام شد که از مهمترین آنها می توان به «تدوین نظام نامه پژوهش فناوری در شورای پژوهش و فناوری»، «سیاست‏گذاری، نظارت و هماهنگی پروژه‏ های علمی و پژوهشی در ادارات کل ورزش و جوانان استان‏ ها»، «تشکیل کارگروه‏ های تخصصی ورزش، جوانان، مدیریت و فناوری و فرهنگی به منظور نیازسنجی اولویت های پژوهشی»، «برگزاری همایش سراسری دبیران شورای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش و جوانان کشور به مناسبت هفته پژوهش» و «تعیین اولویت های پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در ۴ حوزه کلی و تصویب در شورای پژوهش و فناوری» نام برد. سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: مرکز مطالعات علاوه بر فعالیت های پژوهشی خود، با هدف استفاده از دانش متخصصان، اساتید دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه های مرتبط با ورزش و جوانان و ایجاد فضای بهره وری عمومی از این فضای علمی، ۲ شماره از فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات راهبردی ورزش و جوانان را منتشر کرد و همچنین دو شماره آینده این فصلنامه آماده شده است. 

وی اضافه کرد: تهیه و تدوین کتابچه و لوح فشرده «جوانان؛ ازدواج و طلاق» به مناسبت هفته ازدواج و همچنین تدوین گزارش مدیریتی از طرح های پژوهشی انجام شده در دو حوزه ورزش و جوانان از دیگر اقدامات این مرکز در سال ۹۴ است. فضلی به برگزاری ۴ نشست تخصصی در حوزه های ورزش و جوانان، برگزاری همایش‏ های علمی ارائه یافته‏ های پژوهشی ورزش و جوانان ادارات کل ورزش و جوانان به صورت منطقه‏ ای در ۶ استان و همچنین برگزاری  نشست هم اندیشی منطقه ‏ای دبیران شورای پژوهش و فناوری  ادارات کل ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: بر اساس نظر سنجی های انجام شده در سطح استان های مختلف و گزارش های دریافتی، این حرکت باعث پویایی استانهای مختلف کشور بنا به منابع علمی و انسانی موجود شده است که این خود بخشی از برنامه های مورد تاکید و از اهدافی بود که برای سال ۹۴ مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی پیش بینی شده بود.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در خصوص پژوهش های انجام شده از سوی این مرکز تاکید کرد: طرد اجتماعی جوانان و علل زمینه ساز آن در ایران، پژوهش ادامه تحصیلات عالی جوانان در کشورهای خارجی (فرصت‏ ها و تهدیدها)، سنجش و شناسایی نیازها و علائق فراغتی جوانان، بررسی نیازهای آموزشی سازمان‏ های مردم نهاد جوانان، بررسی روند طلاق در بین جوانان عوامل تعیین كننده، پیامدها و آسیب‏ شناسی، بررسی جایگاه ورزش در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران، برنامه راهبری حضور ایران در المپیک و حمایت از پایان نامه های تحصلات تکمیلی از مهمترین برنامه های و عناوین پژوهشی مرکز مطالعات در سال گذشته بوده است.


ویدیو مرتبط :
نماهنگ وزارت ورزش و جوانان