فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مهارت فضا سازی فرهنگی از اولویت های حوزه فرهنگ است


به گزارش دریافتی روزشنبه ایرنا از روابط عمومی ، محمد مهدی احمدی ، در دومین نشست تخصصی معاونت امورفرهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشوربا تأکید بر اهمیت داشتن مهارت های خاص و تأثیرگذار در حوزه مدیریت فرهنگی گفت: مدیریت فضای فرهنگی مهمترین مهارت مدیران فرهنگی کشور است .
وی ادامه داد: در توسعه و برنامه ریزی فرهنگی به تفکراستراتژیک فرهنگی توجه نمی شود که این مهارت تشخیص ، تجربه و تحلیل نقاط ضعف و قوت فرهنگی دشمنان است که بر اساس آن فرصت ها و تهدید ها مشخص و برنامه ریزی لازم صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: تفکر استراتژیک فرهنگی مورد تأکید مقام معظم رهبری است و به صورت مستمر ایشان بر خطرات غفلت و اهمال فرهنگی تأکید داشته اند واین نقص باعث می شود فرصت های فرهنگی به تهدید تبدیل شود و اگر مدیران ، مسلح به آن شوند حرکت برعکس خواهد شد و تهدیدها به فرصت تبدیل می شود .
مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براهمیت مدیریت متنوع فرهنگی تأکید کرد و اظهار داشت : بسیاری ازاستان ها دارای تنوع قومی هستند و باید یک الگوی فرهنگی طراحی شود که پاسخگوی همه نیازهای مردم و اقوام گوناگون باشد درغیر این صورت بخشی ازمردم از سرانه برنامه های فرهنگی بی بهره می شوند.
احمدی اظهار داشت : مهارت رهبری و همچنین مهارت فضا سازی فرهنگی از اولویت های فعالیت در حوزه فرهنگ کشور است و باید فضای فرهنگی کشور را به گونه ای ترسیم کرد که همه بخش ها از آن تأثیر بپذیرند و خود را با آن وفق دهند .
وی افزود: نبود تعریف جامع از اهداف و چشم اندازهای فرهنگی کشور، شناخت دقیق مخاطبان مختلف در شرایط گوناگون ، قدرت تحلیل و تفسیر در حوزه های فرهنگی و مهندسی فرهنگی ، توجه و شناخت کافی به ظرفیت های درون و برون سازمانی و... ازمهمترین آسیب ها و چالش های پیش روی مدیران فرهنگی کشور است که باید به این نکات توجه ویژه داشته باشند.
مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: به جای شکل گیری اقتصاد اخلاق ، اخلاق اقتصادی در جامعه رواج یافته است و بیشتر حوزه های فرهنگ و دین اقتصادی شده است و افراد برای ترویج فرهنگ و دین مطالبه مالی را محور قرار می دهند وحل این مشکل بیشتر نیازمند اتخاذ ساز و کار فرهنگی است و در این صورت می توان اقتصاد مقاومتی را در حوزه فرهنگ نهادینه کرد.
احمدی ، اظهار داشت : هرمزگان طی این مدت به خوبی توانسته حداکثر استفاده را از ظرفیت ها و توانمندی های فرهنگی خود به عمل آورد .
6048

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حراج فرهنگی فرهنگ های خودجوشی چون فرهنگ نخریدن و گندیدن