سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سردار عبداللهی: سد کرخه مانع از فاجعه انسانی در جنوب شد


سردار عبداللهی: سد کرخه مانع از فاجعه انسانی در جنوب شدایرنا/ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در جریان بازدید نهایی از مترو خط یک ایستگاه شهر آفتاب درباره سیل اخیر در کشور و اقدامات این قرارگاه گفت اگر سدهای ایجاد شده در جنوب کشور به خصوص سد کرخه نبود با فاجعه انسانی روبرو می شدیم.

سردار سرتیپ پاسدار عبادلله عبداللهی روز یکشنبه در مراسم بازدید نهایی از خط یک مترو ایستگاه شهر آفتاب در جمع خبرنگاران افزود: خط مترو شاهد تا پرند جزو پروژه هایی در گذشته بوده که به عنوان مهر ماندگار نامیده شده است و زمان تعیین شده برای آن کمتر از دو سال در نظر گرفته شده بود تا به اتمام برسد.
وی ادامه داد: طول این پروژه 52 کیلومتر بوده که حدفاصل شاهد تا پرند می باشد که در آن پنج ایستگاه در نظر گرفته شده است که این خط مترو ایستگاه هایی به نام شاهد، واوان و ایستگاه یک و دو آن در فرودگاه امام خمینی (ره) و نهایتا ایستگاه پنجم آن در شهر پرند احداث خواهد شد.
سردار عبداللهی در ادامه تصریح کرد: زمان شروع این پروژه دو سال تعیین شده بود ولی به خاطر عدم تامین اعتبار اتمام این پروژه در این زمان تحقق پیدا نکرد و همچنین در اجرای این پروژه یکسری از مشکلاتی این قرارگاه با آن مواجه بود از جمله مشکلاتی مابین شهرداری و وزارت راه بود.
وی در ادامه افزود: ولی از آنجا که قرارگاه خاتم الانبیاء مسوولیت اجرا و اتمام این پروژه را داشت تلاش های ویژه ای در جهت تامین اعتبار داشتیم که بخشی از این تامین اعتبار از محل فروش سهام مبلغی برای اتمام پروژه در نظر گرفته شد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در ادامه بیان کرد: کل مساحت این پروژه حدودا چهار تا پنج کیلومتر می باشد که پیشرفت فیزیکی در این پروژه به 75 درصد رسیده است که اگر چنانچه مابقی اعتبار پروژه تامین بشود می توان در بازه زمانی کمتر از یک سال و نیم کل این پروژه خط مترو را به اتمام رساند.
سردار عبداللهی در ادامه گفت: فاز بعدی این قرارگاه احداث و راه اندازی تا فرودگاه امام (ره) می باشد که این پروژه به طول 30 کیلومتر است که اگر هزینه های آن تامین اعتبار بشود می توان در ظرف مدت تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد و همچنین کل این پروژه را می توان در کمتر از دو سال به اتمام رسانید.
وی در ادامه افزود: هدف از اجرا و بهره برداری از پروژه این خط مترو یک که شامل ایستگاه شهر آفتاب، شاهد، واوان، فرودگاه امام خمینی (ره) و ایستگاه آخر که پرند است این بوده است تا مردم شهر بتوانند در این مکان ها به راحتی و به سهولت تردد کنند و موجب آسایش و آرامش مردم منطقه خواهد بود.
وی ادامه داد: تا به امروز حدود 300 میلیارد تومان هزینه این پروژه شده و همچنین برای اتمام آن باید هزینه ای بالغ بر هزار میلیارد تومان دیگر تامین اعتبار بشود تا کل این پروژه به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.
سردار عبداللهی با توجه به سیل اخیر در جنوب کشور تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در کلیه شهرستان ها و روستاهای کشور پروژه های مختلفی در حال اجرا دارد و رسالت خود را آن می داند که هر زمان ، در مواقع حوادث و غیرمترقبه مثل سیل و زلزله که نیاز به کمک رسانی است حضور پررنگی داشته باشد و در همین راستا توانسته در سیل و باران های اخیر در جنوب کشور کمک های زیادی داشته باشد.
وی در ادامه بیان کرد: همه مسوولین و همه خدمت رسانان به مردم کشور باید هشیار باشند چرا که در سیل اخیر جنوب کشور که در کمتر از 72 ساعت باران بارید تمام سدهای جنوب کشور لبریز شدند و چنانچه اگر سدی مانند سد کرخه احداث نشده بود باید الان منتظر فاجعه انسانی بزرگی در استان خوزستان می بودیم.
سردار عبداللهی در خصوص میزان و سطح آبگیری سه سد بزرگ جنوب کشور اشاره کرد و گفت: سدهای دز ، گتوند و کرخه جزء بزرگترین سدهای جنوب کشور می باشند که فقط سد کرخه با ظرفیت هفت میلیارد متر مکعبی خود و با توجه به باران ها و سیلاب های اخیر هنوز سه میلیارد متر مکعب آن محل ذخیره آب دارد و همچنین در سیل و باران های اخیر کشور این سدها توانستند بخش مهمی از آبها را مهار کرده و استفاده بهینه شود.
وی در ادامه تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نقش مهمی در کمک رسانی به مردم شهرهای ایلام ، لرستان و خوزستان داشته که امکانات زیادی را در اختیار این مردم قرار داده و همچنین همه واحدهای اجرایی و مهندسی آماده باش صد در صد بوده اند.
وی ادامه داد: در باران ها و سیل های اخیر جنوب کشور این قرارگاه هرچیزی که مایحتاج مردم خسارات دیده بود فراهم و با تمام توان و قوا در اختیار آنان گذاشت و در محل حضور مستمر پیدا کرد.
عبدالهی افزود: در جریان سیل اخیر بیش از 150 دستگاه مهندسی برای رفع مشکلات مردم سیل زده از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء به کار گرفته ایم.
سردار عبداللهی در ادامه تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء روز جمعه در ساختمان مرکزی خود در تهران اتاقی به نام اتاق بحران سیل تشکیل داد تا تمام مراحل کمک رسانی و امدادی خود را در جهت خدمت رسانی به مردم سیل زده هدایت کند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به همکاری با دولت اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در بحث احیاء و بازسازی مراکز آسیب دیده و سیل زده جنوب کشور حاضر است به دولت کمک کرده و در این زمینه اعلام آمادگی کامل دارد.
خط متروی مجموعه نمایشگاه های شهر آفتاب خط یک مترو تهران 30 فروردین ماه با حضور مدیران شهری و مقامات مورد بهره برداری قرار می گیرد.

برای احداث مسیر تونلی خط مترو شهر آفتاب 500 هزار متر مکعب خاکبرداری ، 137 هزار متر مربع قالب بندی ، 9 هزار و 700 تن آرماتوربندی و همچنین 108 هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
سد کرخه