تصویب 331 طرح در کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران


331 طرح مصوب نتیجه فعالیت کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از آغاز فعالیت‌ این کارگروه تا کنون است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، مهدی سیادت، دبیر کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران درباره فعالیت‌های این کارگروه اظهار کرد: این کارگروه از جمله کارگروه‌های با سابقه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران است که اعضای آن استادان برجسته در علوم کشاورزی و منابع طبیعی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی - پژوهشی معتبر هستند. حمایت از پژوهشگران این بخش با توجه به فناوری‌های جدید کشاورزی و منابع طبیعی در کارگروه انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: این کارگروه طرح‌های پژوهشی را که مشوق تولید محصولات کشاورزی با اتکا به استعدادهای بومی هستند، مورد توجه قرار داده و در بخش‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی، با تصویب و اجرای طرح‌های لازم در پیشبرد اهداف و بهره‌وری هر چه بیشتر از آب و خاک و اراضی کشاورزی توانسته است گام‌های موثری بردارد.

سیادت عنوان کرد: کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی به دلیل گستردگی کشورمان، با تنوع قابل توجهی در طرح‌های پژوهشی ارائه شده از سوی پژوهشگران مواجه است و 331 طرح از آغاز فعالیت کارگروه تا کنون مصوب شده و 82 طرح نیز در حال داوری هستند.

وی درباره سقف حمایت مالی از این طرح‌ها گفت: برای حمایت از طرح‌ها سقفی وجود ندارد و تمامی طرح‌ها بعد از تصویب در کارگروه به کمیته تخصصی رفته و در نهایت سقف حمایت در این کمیته با توجه به ابعاد مختلف طرح مشخص می‌شود. هدف ما حمایت از پژوهشگران این حوزه است تا از این طریق گامی موثر در بخش کشاورزی کشور برداشته شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تشکیل کارگروه کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در برخوار