سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پرواز ایرلاین‌ها مشروط به پرداخت بهای سوخت است


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مظلومی با اشاره به اینکه تامین ذخیره سازی و توزیع سوخت از وظایف شرکت ملی پخش است، اظهارداشت: سوخت رسانی به هواپیما بخشی از وظایف این شرکت محسوب می‌شود؛ در حال حاضر شرکت ملی پخش هیج مشکلی برای تأمین سوخت هواپیماها ندارد.

وی با اشاره به اینکه بین شرکت‌های هواپیمایی و شرکت ملی پخش مشکلات مالی (پرداخت مطالبات) وجود داشت، گفت: خوشبختانه شرکت‌های هواپیمایی برای پرداخت بدهی‌های خود به این شرکت مراجعه کردند و با دادن ضمانت نامه در حال حاضر سوخت را به صورت اعتباری دریافت می‌کنند. فقط دو شرکت آسمان و ایران ایرتور در حال حاضر به دلیل عدم مراجعه سوخت را به صورت نقدی تهیه می‌کنند البته اخیراً شرکت ایران ایر تور برای ارائه ضمانت نامه به شرکت پخش مراجعه کرده است.

وی با یادآوری اینکه شرکت ملی پخش یک شرکت دولتی است و باید پاسخگوی سازمانهای نظارتی باشد گفت: شرکت‌های هواپیمایی هزینه بلیت را از مسافر به صورت نقدی دریافت می کنند پس بهتر است بهای سوخت را نیز به موقع به شرکت ملی پخش بپردازند.

وی با تأکید براینکه پروازها در فرودگاه مشروط به پرداخت بهای سوخت است گفت: بدهی شرکت هواپیمایی آسمان به شرکت ملی پخش 265 میلیارد تومان و شرکت ایران ایرتور 60 میلیارد تومان است؛ بدهی باقی شرکت‌های هواپیمایی نیز با توجه به ارائه ضمانت نامه از سوی آنها به صورت اعتباری پرداخت خواهد شد. استمداد ما از شرکت‌های هواپیمایی این است که برای ارائه ضمانت نامه مراجعه کنند.

وی با اظهار اینکه ارزش ضمانت نامه مورد نظر باید معادل فروش دو ماه سوخت آن شرکت هواپیمایی باشد، گفت: در صورت عدم ارائه شرکت هواپیمایی باید سوخت مورد نیاز خود را به صورت نقدی تهیه کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی اعلام کرده است که پروازهای داخلی و خارجی به دلیل محدودیت سوخت متوقف شده است و ذخایر سوخت این فرودگاه رو به اتمام است تصریح کرد:  فرودگاه امام خمینی به اندازه کافی ذخیره سوخت دارد؛ اصلاً این فرودگاه دچار محدودیت سوختگیری نیست تنها چند فرودگاه دورافتاده کشور دچار چنین محدودیتی شدند. ضمن اینکه حرکت شرکت ملی پخش همسو با سازمان هواپیمایی است.

مظلومی اظهار کرد: از سوی دیگر شرکت ملی پخش از دو ماه پیش به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده بود که اگر می‌خواهید در سوختگیری دچار مشکلی نشوید برای ارائه ضمانت نامه و دریافت سوخت به صورت اعتباری به این شرکت مراجعه کنید.

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی براینکه روابط عمومی سازمان هواپیمایی اعلام کرده است که محدودیت سوختگیری به دلیل اختلافات مالی بین شرکت ملی پخش و شرکت اوج و بلوکه شدن حسابهای طرفین ، گفت: اصلا این موضوع به شرکت اوج مربوط نمی‌شود چرا که هم اکنون کلیه پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه امام خمینی سوخت مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

مظلومی درباره اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی علت تأخیر پروازهای خود را عدم عرضه سوخت از سوی شرکت ملی پخش اعلام می‌کنند، گفت: بهتر است شرکت‌های هواپیمایی در مقابل تأخیرهای خود مسئولیت پذیر و به درستی پاسخگوی مسافران باشند.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی حجم عرضه روزانه سوخت هواپیماها را سه میلیون لیتر اعلام کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پرداخت خون بهای افغان ها از جیب اوباما !