سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستیار پوتین: تحویل اس-300 نوسازی شده به ایران امسال آغاز می‌شود


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ولادمیر کوژین" دستیار رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه تایید کرد مسکو امسال تحویل سامانه های نوسازی شده دفاعی اس 300 را به تهران آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از ولادیمیر کوژین  اعلام کرد: «توافق امضا شده است. امیدوارم قسمت هایی از این سامانه امسال در اختیار ایران قرار گیرد و بخشی نیز سال آینده تحویل داده شود».

مسکو و تهران سال 2007 یک قرارداد 800 میلیون دلاری برای واگذاری پنج سامانه اس 300 به ایران امضا کردند.

در سپتامبر سال 2010 دمیتری مدودف رئیس جمهور وقت روسیه با استناد به یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که عرضه سلاح های متعارف را به ایران ممنوع می کرد، این قرارداد را فسخ کرد.

ایران در واکنش به این اقدام از روسیه به دیوان داوری بین المللی در ژنو شکایت کرد و خواستار دریافت چهار میلیارد دلار غرامت شد.

در پی حصول توافق هسته ای میان ایران و شش کشور قدرتمند جهان از جمله روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اوایل آوریل امسال فرمانی صادر کرد که بر اساس آن ممنوعیت فروش سامانه موشکی ضد هوایی اس 300 به ایران لغو می شود.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
روسیه موشک های اس 300 را به ایران تحویل می دهد