ادامه «دیلماج» در «کافه خیابان گوته»


رمان «کافه خیابان گوته» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی به زودی راهی بازار می‌شود.

این نویسنده به خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا گفت: رمان «کافه خیابان گوته» که در واقع ادامه رمان پیشین من «دیلماج» به شمار می‌آید، داستان عاشقانه کیانوش مستوفی نوه میرزا یوسف شخصیت اصلی رمان «دیلماج» است که قصد دارد از مردی که سالها پیش عشقش را از او گرفته و باعث شده که سالهای زیادی از عمرش را در زندان بگذراند انتقام بگیرد. اما زمانی به آن مرد دست پیدا می‌کند که آلزایمر گرفته و خود را یک کودک هفت‌ساله می‌پندارد. در چنین شرایطی دیگر انتقام معنایی ندارد و به همین دلیل کیانوش با همکاری یک.نویسنده داستانهای کودکانه تلاش می‌کند که با روشهای مختلف خاطرات مرد را به او برگرداند تا مزه انتقام گرفتن از او را بچشد.

موسسه انتشاراتی افق مسئولیت نشر این اثر را برعهده گرفته است.

شاه‌آبادی همچنین گفت که چاپ پنجم رمان «دیلماج» به زودی با طرح جلد جدید در همین موسسه انتشاراتی منتشر خواهد شد.

رمان «دیلماج» که در زمینه ادبیات داستانی است، ساختاری تاریخی تخیلی دارد و سرگشتگی‌های یک انسان روشنفکر در دوره قاجار را به تصویر کشیده است. نویسنده در این اثر شخصیتی خیالی به نام «میرزایوسف خان مستوفی» ملقب به «دیلماج» خلق کرده است.

حمیدرضا شاه‌آبادی درباره رمان خودش گفته است: زمانی که مردم ما با مفاهیم جدید آشنا شدند و روشنفکران جامعه با توجه به شرایط زمانه به مقایسه کشور خود با کشورهای پیشرفته پرداختند و تلاش کردند این فاصله را پر کنند شاهد اتفاقات زیادی هستیم که موجب سرخوردگی آنها می‌شود و بسیاری از آنها در مسیری قرار می‌گیرند که با هدف اولیه‌شان در تضاد و تناقض است و «دیلماج» حدیث روشنفکری آن عصر است، روشنفکری‌ای که با عشق آزادی و ترقی ایران شروع می‌کند و در جریان تحولات در مسیری دیگر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اینم ادامه تتلو و طرفدارانش در خیابان