پرونده‌ای ناتمام برای یک فاجعه در مستند «گل محمدی»


پرونده‌ای ناتمام برای یک فاجعه در مستند «گل محمدی»مهر/ مستند «گل محمدی» با موضوع پرونده ناتمام انفجار هشتم شهریور دفتر نخست وزیری و شهادت رجایی و باهنر ۲۹ اسفند از شبکه افق پخش می شود.
برنامه «گل محمدی» با عنوان پرونده ناتمام، مستندی است که به ناگفته های پرونده انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ می پردازد.
هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰، ساعت ۳ بعد از ظهر بود که دفتر نخست وزیری در خیابان پاستور بر اثر حادثه ای تروریستی منفجر شد و طی آن، شهیدان رجایی و باهنر و جمعی از اعضای هیات دولت، ارتش، سپاه و کمیته انقلاب اسلامی که در جلسه شورای عالی امنیت ملی شرکت کرده بودند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
در این مستند با شخصیت هایی همچون محمد حسین سرورالدین معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور، جواد منصوری معاون وزیر امور خارجه وقت، حسن غفوری فرد نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی، محمد حسین رجایی برادر شهید رجایی، حجت الاسلام جعفر شجونی نماینده دور اول مجلس، موسی زرگر و دیگران گفت وگو شده است.
از آن زمان تاکنون سوالات زیادی در ذهن مردم باقی مانده که چه کسانی عاملان اصلی این انفجار بوده اند و چه گروه هایی از آنها حمایت می کرده اند. برخی سازمان مجاهدین خلق را مسبب این انفجار تروریستی می دانند و بعضی دیگر معتقدند آمریکا و عمالش در این کار نقش به سزایی داشته اند.
«گل محمدی» برای پخش از شبکه افق در روز شنبه ۲۹ اسفند ساعت ۲۲.۳۰ در نظر گرفته شده و تکرار آن هم در ساعت های ۸، ۱۳ و ۱۷ روز بعد روی آنتن می رود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
مستند پرونده های کی.اس (پرونده های k.s) (قسمت دوم )