ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



رکورد خوب ایران برای شروع دور برگشت/ 22 امتیاز در 8 بازی


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.08.16 - 17:25

رکورد خوب ایران برای شروع دور برگشت/ 22 امتیاز در 8 بازی

ورزش 3/ تیم‌ملی فوتبال کشورمان در شروع دور برگشت از اولین مرحله مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در حالی برابر ترکمنستان به میدان می‌رود که در این مرحله فوتبال ما معمولا موفق عمل کرده است و جز یک بار همیشه برنده بوده است.
تیم‌ملی کشورمان در اولین مسابقه برگشت مقدماتی جام‌جهانی 1974 برابر تیم قدرتمند کره‌شمالی در تهران 2 ـ 1 برنده شد و در اولین مسابقه برگشت دور اول مقدماتی جام‌جهانی 1978 با تیم امید خود برابر عربستان در شیراز 2 ـ صفر پیروز شد.
برویم به سال‌های بعد؛ ایران 2 دوره در مقدماتی جام‌های جهانی 1982 و 1986 غایب بود و در اولین مسابقه دور برگشت جام 1990 در تهران و در جریان یک بازی بسیار ضعیف برابر تیم بنگلادش تنها با یک گل پیروز شد. گل ما را در این بازی صمد مرفاوی زد.
سال 1994 و در چنین دیداری عمان را در دمشق در حالی یک ـ صفر بردیم که در تهران با این تیم صفر ـ صفر کرده بودیم. دور رفت در تهران و دور برگشت این مسابقات در دمشق برگزار می‌شد. در سال 1998 در حالی 9 ـ صفر مالدیو را بردیم که مایلی‌کهن بعد از زدن 8 گل در نیمه اول به ملی‌پوشان توصیه کرد در نیمه دوم به حریف گل نزنند.
برای اولین بار در سال 2002 مسابقات دور اول مقدماتی ایران به صورت تک دوره‌ای بود و بازی رفت‌وبرگشت برابر گوام و تاجیکستان نداشتیم به همین دلیل به سال 2006 می‌رویم و یادآور می‌شویم که در اولین مسابقه دور برگشت این سال برابر اردن در امان 2 ـ صفر برنده شدیم.
در سال 2010 هم اولین مسابقه دور برگشت را هم خارج از خانه بردیم در حالی که مثل دوره گذشته در خانه ناکام بودیم و در خانه حریف یک ـ صفر برنده شدیم که این‌بار حریف مورد اشاره کشور امارات بود و در نهایت تنها دیداری که در ابتدای دور برگشت با برد ما توام نبود، در دوره گذشته اتفاق افتاد و ما در شروع دور برگشت با تیم‌ملی بحرین یک ـ یک کردیم که در تهران برابرش 6 ـ صفر برنده شده بودیم.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
4 امتیاز سرویس زایتسف مقابل آمریکا در امتیاز 22-24