سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لغو امتحانات نوبت اول مدارس استان تهران صحت ندارد/ برگزاری امتحانات با یک هفته تأخیر


گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، برای جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

بتازگی و با تعطیلی پیاپی مدارس به دلیل آلودگی هوا خبری در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های داخلی به نقل از خبرگزاری فارس منتشر می‌شود که اینطور ادعا می‌کند: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به دلیل عقب افتادن طرح درس معلمان مدارس تهران و شهرستان‌های مربوطه، امتحانات ترم اول مدارس استان تهران را لغو کرده است.

 

 

**واقعیت**

مطلب فوق صحت ندارد و امتحانات نوبت اول و نهایی دانش‌آموزان با یک هفته تاخیر در سراسر کشور آغاز می‌شود. همچنین تصویر خبر فوق که به نقل از خبرگزاری فارس منتشر شده جعلی و با استفاده از ابزار فتوشاپ ساخته شده است.

به شماره خبر مطلب فوق دقت فرمایید، اساساً چنین خبری در خبرگزاری فارس منتشر نشده است؛ برای صحت این موضوع، نگاهی داریم به شماره خبر جعلی فوق و مقایسه‌ای داریم با خبری که چند ماه پیش با شماره  «13940604000129» در خبرگزاری فارس منتشر شده است:

 

* امتحانات داخلی نوبت اول دوره‌های متوسطه اول و دوم تهران با یک هفته تأخیر برگزار می‌شود

به گزارش فارس، مقرر شده است امتحانات داخلی نوبت اول دوره‌های متوسطه اول و دوم تهران با یک هفته تأخیر برگزار شود.

در بخشنامه اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به مدیران مناطق آموزش و پرورش این شهر آمده است: به دلیل وقوع آلودگی هوا و تعطیلی مدارس در روزهای اخیر، مقتضی است اجرای امتحانات داخلی نوبت اول دی ماه  1394 مقاطع تحصیلی شامل دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه و نظام سالی واحدی و پیش‌دانشگاهی با یک هفته تأخیر برگزار شود.

بر این اساس، امتحانات دوره متوسطه اول از 12 لغایت 23 دی ماه و متوسطه دوم از 12 لغایت 29 دی ماه برگزار می‌شود اما امتحانات نهایی سوم متوسطه (دروس افتاده مدارس روزانه و مدارس بزرگسالان،‌داوطلبان آزاد) و دروس نهایی پیش‌دانشگاهی (مدارس بزرگسالان و داوطلبان آزاد) برابر برنامه نهایی کشوری و برنامه امتحانات هماهنگی استانی (بزرگسالان و داوطلبان آزاد و آموزش از راه دور، سوم راهنمایی، پایه نهم دی ماه 94)، طبق برنامه امتحانی قبلی در زمان‌های تعیین شده برگزار خواهد شد.

 

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

http://fna.ir/XPLT4Y


ویدیو مرتبط :
برگزاری امتحانات نوبت اول