سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شهرضا و کاشان، در فهرست ثبت میراث جهانی صنایع‌دستی


ایسنا/ «بر اساس برنامه سازمان میراث‌فرهنگی در سال 2016 شهرهای شهرضا و کاشان، در فهرست ثبت در میراث جهانی صنایع دستی قرار گرفته‌اند.»
 فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان امروز (یکشنبه) در جلسه‌ای که به منظور پیگیری مسائل و مشکلات صنایع دستی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی این اداره توجه بیشتر به شهرستان‌ها و در نظر گرفتن اعتباراتی برای آنها است.

وی ادامه داد: استان اصفهان یکی از استان‌های برخوردار از نظر میراث ماندگار و میراث ناملموس است و این مسئله لزوم اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای مرمت و نگهداری این آثار را ایجاب می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از سفال و سرامیک شهرضا تصریح کرد: سیاست جدید سازمان، معرفی برندهای صنایع‌دستی شهرستان‌های استان در حوزه‌های مختلف است و در این زمینه سفال و سرامیک شهرضا در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: از جمله تحولات انجام شده در دولت یازدهم، توجه جدی به معرفی میراث فرهنگی کشور به مجامع جهانی بوده است و در این راستا، در سال گذشته شهرهای اصفهان و تبریز در فهرست میراث جهانی صنایع دستی ثبت شدند.

الهیاری اضافه کرد: بر اساس برنامه سازمان میراث فرهنگی در سال 2016، شهرهای شهرضا و کاشان، در فهرست ثبت در میراث جهانی صنایع دستی قرار گرفته‌اند.

وی با تأکید بر لزوم توسعه گردشگری در مناطق روستایی ادامه داد: در راستای حمایت از فعالان این بخش، تسهیلاتی بالغ بر یک میلیارد ریال و با کارمزد 4 درصد برای فعالان این بخش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: لازم است تا مناطق نمونه گردشگری شهرستان شهرضا احصاء و برای معرفی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اطلاع رسانی شود.

الهیاری گفت: حمایت از فرش بافان در حوزه وظایف اداره صنعت، معدن و تجارت است، اما به لحاظ ارزش و اهمیت بافندگان فرش، حمایت‌های لازم در حیطه اختیارات سازمان میراث فرهنگی از آن‌ها به عمل خواهد آمد.


ویدیو مرتبط :
"تخت سلیمان" چهارمین اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی