برگزاری یک کارگاه داستان‌نویسی


حسام‌الدین مطهری از برگزاری کارگاه نویسندگی خلاق خبر داد.

به گزارش ایسنا، او در توضیحی درباره این کارگاه که طی 16 هفته و از 17 دی‌ماه برگزار خواهد شد نوشته است: «در این کارگاه‌ها تلاش می‌کنیم در کنار هم آنچه را در ذهن دارید به یک داستان خواندنی تبدیل کنیم. کافی‌ است خودتان را باور کنید، دل به کار بدهید و سخت بنویسید و در همه این احوال، یادتان نرود که باید خودخواهانه و از روی لذت نوشت. کتاب‌ها تا وقتی خوانده نشده‌اند به تکامل خود نرسیده‌اند و داستان‌ها تا وقتی نوشته نشده‌اند مثل جنین متولدنشده‌اند. هر کسی قصه‌ای برای گفتن دارد.

شرکت در این کارگاه اگرچه برای عموم آزاد است، شرایطی هم دارد:

- حتماً قبل از ثبت نام مطمئن باشید که ایده‌ و طرحی (سوژه) برای خلق داستان دارید.

- شرکت‌کنندگان حتماً می‌بایست اثری داستانی (کوتاه یا بلند که کمتر از ۱۰۰۰ کلمه نباشد) در آغاز دوره ارائه کنند. تنها کسانی برای شرکت در کارگاه پذیرفته می‌شوند که اثرشان حداقل‌های استاندارد برای شروع یک فرایند جذاب نوشتن را داشته باشد.

- دوره برای آقایان و بانوان بین ۲۰ تا ۳۵ سال برگزار می‌شود.

- غیر از جلسه آغازین، در هر جلسه شرکت‌کنندگان ملزم به همراه آوردن تکلیف (یا بهتر است بگویم پرده‌برداری از مخلوق دوست‌داشتنی‌شان) هستند. ما درباره نوشته‌ها با هم حرف می‌زنیم و بعد برای هفته بعد یک نقشه جذاب نو می‌کشیم.

- شرکت‌کنندگان موظف‌اند حتی یک جلسه هم غیبت نکنند. می‌دانم از این دست حرف‌ها زیاد شنیده‌اید، ولی باور کنید این یکی از آن دست هشدارهای واقعی‌ است. غیبت = پایان فرایند خلق.

- در این دوره فقط ۱۰ نفر فرصت شرکت خواهند یافت و حضور شما کاملاً به خودتان بستگی دارد.

- هدف کارگاه رسیدن به یک داستان بلند در پایان دوره برای هر شرکت‌کننده است.

ثبت‌نام آنلاین در این دوره از طریق وب‌سایت‌های زیر امکان‌پذیر است:

Myevent: http://myevent.ir/creative-writing-workshop

http://hmotahari.com/blog/creative-writing-workshop»

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برگزاری کارگاه فیلمنامه نویسی پیشرفته