پیراهن هادى نوروزى حراج مى شود


خبرگزاری مهر: پیراهن هادى نوروزى بازیكن مرحوم پرسپولیس به منظور کمک به تحصیل دانش آموزان تحت پوشش موسسه خیریه «دارالاكرام» شنبه ۲۶ دى ماه در هتل ثامن مشهد به مزایده گذاشته مى شود.

 مدیر مؤسسه فرهنگی دارالاکرام  روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار كرد: هدف از این كار کمک به فعالیت های این مؤسسه بوده و این مزایده، نخستین مزایده اى است كه به نفع بورسیه تحصیلى دانش آموزان این مؤسسه برگزار مى شود.

مریم تقویوى با اشاره به حضور نماینده باشگاه پرسپولیس در مشهد افزود: این مراسم با حضور خانواده مرحوم هادى نوروزى، پیشکسوتان تیم پرسپولیس و تعدادى از هنرمندان سفیر مؤسسه روز شنبه ۲۶ دى ماه از ساعت ۱۶ الى ۲۱ شب در سالن ایثار هتل ثامن مشهد برگزار مى شود.

 مدیر مؤسسه فرهنگی دارالاکرام «الفبای فردا» با اشاره به مهمانان مراسم مزایده ابراز كرد: از جمله هنرمندانى كه در این مراسم حضور خواهند داشت مى توان به داریوش ارجمند، مجید مظفری، مرجانه گلچین، مجید گودرزی و از جمله ورزشكاران مى توان به مهرداد میناوند، ادموند بزیک، بهروز رهبردی فرد اشاره كرد.

وى با بیان اینكه خیرین مى توانند از طریق وب‌سایت مؤسسه كمك هاى خود را داشته باشند، عنوان كرد: مؤسسه به دنبال راه هایی برای جذب حمایت است كه این اقدام یك کانال و روش جهت کمک به دانش آموزان است.

تقوى با بیان اینكه در واقع موسسه از  ۲۹۵ خانواده حمایت مى كند، گفت: موسسه دارلاكرام تلاش مى كند علاوه بر كمك به دانش آموزان نیازهای عمومی خانواده را نیز مد نظر داشته باشد.

وى ادامه داد: حرفه آموزی و افزایش مهارت های حرفه ای نیز اهداف موسسه است كه طبق دنبال قراردای كه با فنی حرفه ای منعقد شده دانش اموزان توانمند و مستعد در این آموزش ها فعالیت می کنند.

مدیر مؤسسه فرهنگی دارالاکرام «الفبای فردا» در خصوص تامین هزینه هاى مزایده توضیح داد: بخش عمده برنامه به شکل رایگان تأمین شده اما هزینه تالار باید به بنیاد شهید پرداخته شود.  

وى حفظ کرامت فرزندان را مهم ترین اصل برای فعالیت مؤسسه اعلام كرد و افزود:  این مؤسسه از سال ۱۳۸۰ تأسیس و در مشهد از اسفندماه سال ۹۰ كار خود را آغاز كرد.

تقوى با بیان اینكه ۲۹۵ دانش آموز واجد شرایط از طریق بورسیه تحصیلی حمایت می شوند، گفت: شعبی در قم، شیراز و استان البرز نیز فعالیت می کنند و در کشور، بیش از ۱۲۰۰ دانش آموز بورسیه دریافت می کنند.

وى در خصوص نحوه جذب دانش آموزان تشریح كرد: از طریق مدارس و خیریه های معتبر دانش آموزان نیازمند و مستعد شناسایی می شوند؛ بورسیه دانش آموز تابعی از تلاش دانش آموز است که پس از آن، جلساتی با دانش آموزان تشکیل می شود.

مدیر موسسه فرهنگى دارالاكرام با بیان اینكه دانش آموزان مستعد و واجد شرایط یورسیه تحصیلی می شوند، تصریح كرد: این مؤسسه با رویکردی فرهنگی و انسانی به فعالیت های خیر می پردازد، فقر فرهنگی، مهم ترین فقر جامعه است كه فقر اقتصادی به واسطه جبران فقر فرهنگی خود را بازتولید می کند.

وى با اشاره به فعالیت هاى این موسسه عنوان كرد: از جمله اقدامات مؤسسه مى توان به برطرف کردن نیازهای فرهنگی، بهداشتی، تربیتی اشاره كرد كه اگر کودکی بخواهد از تحصیل برخوردار باشد، یعنی باید از حداقل های زندگی برخوردار باشد لذا مقوله کار خیر و کمک را در مبنای توانمند سازی کودکان انجام می دهیم.  

وى گفت: از دوره دانش آموزى تا دانشگاه، برای هر ماه میانگین ۱۷۰ هزار تومان به حساب دانش آموزان ریخته می شود و در کنار این موضع، خدمات دیگری نیز به افراد ارائه می شود.

تقوى خاطرنشان كرد: حامیانی هستند که از دانش آموزان به شکل کمک های نقدی حمایت می کنند، بانیانی برای  تجهیزات، امکانات آموزشی و ساختمان را پوشش می دهند.


ویدیو مرتبط :
ستاره آبی پوشان پیراهن خود را به حراج گذاشت