سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مردانی سهمیه سوم المپیک را گرفت


تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی تکواندو کشورمان با برتری مقابل حریف آذربایجانی در اولین دیدار خود در رقابتهای جایزه بزرگ مکزیک سومین سهمیه حضور در بازیهای المپیک 2016 ریو را برای تکواندو ایران کسب کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی تکواندو کشورمان با برتری مقابل حریف آذربایجانی در اولین دیدار خود در رقابتهای جایزه بزرگ مکزیک سومین سهمیه حضور در بازیهای المپیک 2016 ریو را برای تکواندو ایران کسب کرد. 

به گزارش مهر ، تیم ملی تکواندو کشورمان که پیش از این در دو وزن ۵۸- کیلوگرم و ۸۰- کیلوگرم به ترتیب توسط فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخش سهمیه المپیک را کسب کرده بود ، در وزن ۸۰+ کیلوگرم نیز توسط سجاد مردانی موفق به کسب سهمیه سوم شد.

«وولکر وودزیچ» آلمانی با رنکینگ هفتم دور نخست به «جسورباکوزیوف» از ازبکستان نتیجه را واگذار کرد و حذف شد. باخت این آلمانی باعث شد تا سجاد مردانی که هم اکنون رنکنیگ ششم را در اختیار دارد بدون احتساب نتایج رقابتهای مکزیک سهمیه حضور در المپیک را برای خود و تکواندو ایران کسب کند.

اما سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم در اولین دیدار خود به مصاف «رادیک عیسی اف» آذربایجانی رفت و در پایان راند سه راند مبارزه نزدیک و دیدنی یک بر صفر حریف خود را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. وی برای صعود به دیدار نهایی باید با «جسوربایکوزیوف» پیکار کند.

در قسمت بالای جدول «یمیتری شوکین» نفر اول رنکنیگ جهانی دور نخست به «ام بار اندایه» از فرانسه با رنکینگ هشت در اند طلایی باخت و حذف شد. همچنین «آنتونی اوبامه» موفق شد «دونگ مین چا»ی کره ای را حذف شد.باخت «شوکین» بزرگترین حادثه این وزن بود. حذف شوکین این شانس را به «جسور» که در بازی نخست آلمان را شکست داده بود تا با کسب مدال طلا در این مسابقات به جایگاه نخست صعود کرده و جواز حضور در المپیک را از هموطن خود بگیرد.

وی می تواند با خیال آسوده به کار خود در این مسابقات ادامه داد و با رسیدن به مدال طلا تا مکان سوم رنکینگ بالا آمده و سید سه را در بازیهای المپیک از آن خود کند.

در ادامه این مسابقات بهنام اسبقی در وزن ۶۸- کیلوگرم دور نخست باید با «دای هون لی» نفر دوم رنکینگ جهانی مبارزه کند. وی در صورت برتری در برابر رقیب سرسحت کره ای دور دوم با برنده مبارزه «جواد آچاب» بلژیکی و «بونیلا»ی اسپانیایی برود.

تیم ملی تکواندو ایران در روز نخست این رقابتها توسط فرزان عاشورزاده یک مدال نقره و مسعود حجی زواره یک نشان برنز کسب کرده است.


ویدیو مرتبط :
سهمیه سوم المپیک و طلای مردانی