ارائه تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان الکترونیک


کارشناس صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه الکترونیک، از زیرمجموعه‌های وزرات صنعت، معدن و تجارت، اولویت این صندوق را تولید داخلی، ایجاد اشتغال،‌ صادرات و فناوری‌های نوین دانست و از تسهیلات مالی صندوق تا سقف 30 میلیارد ریال با نرخ کارمزد 6 تا 18 درصد خبر داد.

محمدمهدی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر وظیفه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه الکترونیک اظهار کرد: صندوق طبق وظیفه ذاتی خود، از صنایع الکترونیک برای شرکت‌های دانش‌بنیان که از زیرمجموعه‌های رشته های الکترونیک هستند، حمایت می‌کند.

وزیری درباره اولویت حمایتی صندوق توضیح داد: اجرایی شدن سرمایه‌گذاری خطرپذیر، ‌فعال‌سازی ارائه خدمات کارشناسی و حمایت از توسعه بازار به ویژه بازارهای خارجی و جذب و انتقال دانش فنی، ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک با تولیدکنندگان مطرح جهانی،‌ همکاری‌های بین‌المللی، ‌اخذ تاییدیه داخلی جهانی، توسعه صادرات، تولید بدون کارخانه، تاسیس آزمایشگاه‌های مرجع و ارائه خدمات صنعتی جزو برنامه‌های عملیاتی صندوق برای شرکت‌های الکترونیک است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: از خدمات صندوق که پیش از این هم بوده و در حال حاضر توسعه یافته، صدور ضمانت‌نامه به عنوان یکی از خدمات، با دید حمایت از شرکت‌های صنایع الکترونیک بدون سپرده اولیه برای شرکت در مناقصه‌ها، پیش پرداخت و حسن انجام تعهدات است.

وی با اشاره به خدماتی که در حال حاضر بیشتر ارائه می‌شود بیان کرد: تخفیف شش درصدی در سود تسهیلات برای صادرکنندگانی که از صندوق وام گرفتند و تفاهم‌نامه با پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها که ایده الکترونیکی دارند و نیازمند حمایت مالی صندوق هستند، از این خدمات است. همچنین شرکت‌هایی که در جذب توسعه بازار و صادرات محصول قصد شرکت در نمایشگاه داخلی و خارجی داشته باشند، می‌توانند از صندوق تسهیلات بگیرند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بازدید از شرکت های دانش بنیان 3