سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اتفاقات فرانسه در کشورهای حامی تروریسم تکرار خواهد شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسمی که بسیج تربیتی حزب‌الله به مناسبت روز شهید در دانشکده علوم دانشگاه لبنان برگزار کرده بود ، تأکید کرد که طرح سازش داخلی که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله مطرح کرده،‌ بنا به دو دلیل جایگزینی ندارد: اول اینکه انتظار برای تحولات خارجی ، انتظار بیهوده است. چرا که کسانی که انتظار داشتند در خارج به پیروزی دست پیدا کنند تا برگه‌های داخلی را نیز برنده شوند ، متوجه شدند که شکست‌های خارجی پشت سرهم وارد شده و در آینده نیز تکرار خواهد شد. موضوع دوم این که در سایه ثبات و امنیت مردم در جامعه این فرصت هم چنان وجود دارد.

وی سازش را همراه با برخی امتیاز دهی ها و دستاوردها خواند و تأکید کرد که سازش تنها با دستاوردها محقق نمی‌شود. ما در برابر چیزهایی که به دست می آوریم، باید در برخی مواضع عقب‌نشینی کنیم. آن‌ها نیز در برابر چیزهایی که به دست می‌آورند باید عقب‌نشینی‌هایی داشته باشند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: ما خواستار ‌سازشی هستیم که بر اساس آن امتیاز دهی ها و امتیازگیریها تبادل شود تا از این فرصت استفاده شده و لبنان به سمت بهبودی پیش برود. این موضوع نیازمند شجاعت و اقدام است. ما این شجاعت را داریم و امیدواریم که تمامی رهبران لبنان از این شجاعت برخوردار باشند.

وی با اشاره به گروه‌های تروریستی در منطقه تأکید کرد که جریان‌هایی که یک روز در افغانستان مشغول بودند ، همان‌هایی هستند که امروز در سوریه فعالیت می‌کنند. آموزش و قدرت نظامی و پول برای این گروه‌ها از سوی عربستان سعودی و برخی دولت‌های خلیج فارس تأمین می‌شود و تمامی تسهیلات به این تروریست‌ها داده می‌شود تا منطقه عربی و اسلامی را دچار تجزیه کنند تا در نهایت اسرائیل بتواند پروژه‌های خود را به سادگی پیش ببرد. از دیدگاه ما مبارزه با این گروه‌های تروریستی بخشی از مبارزه با اسرائیل است، البته آن‌ها نمی‌توانند این روال ادامه دهند و در آینده ثبات داشته باشند.

معاون سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد که حامیان داعش به زودی متوجه خواهند شد که داعش تیشه به ریشه خود آن‌ها خواهد زد. اتفاقاتی که در فرانسه مشاهده کردیم ، بارها و بارها در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی و ترکیه و تمامی این مناطق مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
عربستان بزرگترین حامی تروریسم در کشورهای منطقه