جشنواره عمار با تقدیر از خانواده‌های شهدا آغاز شد


ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار با تقدیر از خانواده‌های شهدا و برگزیدگان شش بخش از این جشنواره به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار امشب هشتم دی ماه در سالن حجاب با حضور خانواده‌های شهدا و داوران بخش‌های مختلف جشنواره کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای این برنامه نادر طالب‌زاده دبیر ششمین جشنواره عمار در سخنانی مطرح کرد: جشنواره عمار توفیقی است که خلا ویترین رسانه‌ای ایران را پر کرده است و با حرکتی جهادی به فهم تصویر در سرتاسر ایران ارتقا می‌بخشد.

وی ادامه داد:‌ در این جشنواره به قول فرنگی‌ها فرهنگ فیلم دیدن و سینماتک به همه جای ایران برده می‌شود. کشور ایران کشور روشنی است و انقلاب اسلامی‌اش لوکوموتیو تمام جنبش‌های اسلامی در جهان است.

طالب زاده اضافه کرد: این جشنواره به پشتوانه گروه هنری قوی‌ای که دارد به بحث آموزش نیز توجه جدی می‌کند. در سینمای ایران موضوعات مهمی وجود دارد که در رادار سینمایی کشور نیست و ما امیدواریم که عمار به موضوعاتی بپردازد که دیده نشده‌اند یا به آن‌ها کمتر پرداخته شده است.

او همچنین خاطرنشان کرد: آموزش فیلمسازی یکی از اهداف جدی جشنواره عمار است. ما همه سرباز مسیری هستیم و می‌دانیم که امروزه اسلام در راس همه مسایل دنیاست و برخلاف تصوری که آن‌ها به وسیله رسانه‌شان گسترش داده‌اند اسلام ناجی و مرهم همگان است.

در ادامه مادر شهید خالقی پور در مورد این جشنواره گفت: امیدواریم که جشنواره عمار همان‌طور که از عنوانش مشخص است مردمی بماند.

او اضافه کرد: بعد از انقلاب ما در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده‌ایم و همیشه مشاهده کردیم که فقط یک عده مشخصی به آن جشنواره‌ها دعوت می‌شوند ولی جشنواره عمار مهمانانش شما خانواده‌های شهدا هستید که از فرزندان خود گذشته‌اید و امروزه به حاشیه رفته‌اید و در جشنواره عمار به صحنه بازگردانده می‌شوید.

او در پایان تصریح کرد: امیدواریم روزی را ببینیم که این جشنواره نه فقط در تهران و دیگر شهرهای ایران بلکه از مرزها عبور کند و در تمام دنیا عالم‌گیر بشود.

این جشنواره به دلیل اینکه در اختتامیه فرصت بیشتری داشته باشد از بخشی از برگزیدگان خود در افتتاحیه تقدیر کرد.

هیات داوران در بخش نقد و مقالات ضمن تقدیر از علی الهیاری برای مقاله درباره فیلم بین ستاره‌ای نولان و مقاله خانه سبز از هستی‌شناسی فانتزی و اعوجاج هویتی لوح تقدیر خود را مشترکا به رضا دمیرچی برای اقتصاد مقاومتی و نقش شبکات استانی در فرهنگ سازی و مجید حسینی نصر برای نقش عبودیت در رئالیسم دینی اهدا کرد.

هیات داوران همچنین در بخش پژوهش سینما لوح تقدیر خود را به جواد امین خندقی برای سینمای سیاسی و سیاست سینمایی و محمد جواد کربلایی برای بازنمایی روحانیت در سریال پرده‌نشین اهدا کرد. هیات داوران در این بخش هیچ فانوسی را برای نامزدها درنظر نگرفته بود.

در بخش دیگر هیات داوران لوح تقدیر خود را برای بخش لوح‌نگار (پاورپوینت) به محسن کریمی آذر برای بررسی ادعای تقلب در انتخابات 88 و احسان صفرزاده برای دلتافورس اهدا کرد. در بخش پوستر هیات داوران ضمن تقدیر از مهدی همتیان طراح پوستر فیلم جیره از اسماعیل چشرخ برای پوستر چالش سطل آب و یخ و امین دایی برای پوستر فیلم خاکستر و برف تقدیر کرد. همچنین فانوس ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار نیز به محمد اسفندیاری برای طراحی پوستر وام اهلی رسید.

در بخش فیلم ما هیات داوران ضمن تقدیر از حامد علیزاده کارگردان فیلم وظیفه خصوصی، امیر حیدری کارگردان فیلم تکاتف لوح تقدیر خود را به سپیده شراحی کارگردان فیلم برادرانه، سید محمدعلی محمودی کارگردان فیلم رومیزی و محمدحسین سلیمانیان کارگردان فیلم چماق و هویج اهدا کرد. فانوس این بخش از جشنواره نیز به مسعود دهنوی کارگردان فیلم عامل مشترک رسید.

در بخش تیزر فیلم هیات داوران ضمن تقدیر از تیزرهای صالح آباد و چند قطره خون لوح افتخار را به نقی نعمتی سازنده تیزر فیلم خاکستر و برف اهدا کرد. فانوس این بخش از جشنواره نیز به ایمان گودرزی سازنده تیزر شهدای ترور رسید. هیات داوران همچنین از محمدباقر مفیدی کیا برای ساخت تیزر دختر شینا تقدیر کردند.

در بخش نماهنگ هیات داوران ضمن تقدیر از کلیپ فرهنگی تک فرزندی لوح تقدیر خود را به محمد رضوانی‌پور سازنده نماهنگ من کالای ایرانی را انتخاب می‌کنم اهدا کردند. هیات داوران همچنین ضمن تقدیر از نماهنگ اشک آیینه لوح افتخار را به محمدرضا رضاییان سازنده نماهنگ شبیه افسانه‌ها اهدا کردند. هیات داوران در این بخش کسی را شایسته دریافت فانوس ندانستند و همچنین از حسین دارابی کارگردان فیلم علمک به عنوان کسب پرمخاطب‌ترین فیلم دوره قبل تقدیر کردند.

به گزارش ایسنا، ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار از نهم دی‌ماه تا شانزدهم همین ماه در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نماهنگ تقدیر از شبکه المنار در افتتاحیه جشنواره فیلم عمار