سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استان سمنان در سوگ اربعین سرور و سالار شهیدان


به گزارش خبرنگاران ایرنا، شهرهای مختلف استان سمنان در اربعین حسینی حال و هوایی دیگر دارد و مردم متدین این دیار در این مصیبت جانسوز با برپایی بیرق عزا به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
سمنانی های وفادار به اهل بیت عصمت و طهارت و شیفتگان راه حق و حقیقت با شرکت در آئین هایی که به همین مناسبت در مساجد ، تکبه ها و حسینیه ها استان برگزار شد، با آرمان های سرور و سالار شهیدان تجدید میثاق کردند.
هیات ها و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در شهرها و روستاها بویژه در جوار امامزادگان این استان به حرکت درآمده و با نوحه خوانی و با نواختن سنج بر سر و سینه می زدند و به عزاداری پرداختند.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز با نوحه خوانی و قرائت مصیبت سیدالشهدا در این روز ، ارادت و مودت خود به ساحت آن امام شهید و یارانش ابراز داشتند.
آیین دسته روی عزاداران حسینی در شهر سمنان از میدان امام به سمت امام زاده یحیی این شهر حرکت کردند و انبوه عزاران حسینی در محوطه این امامزاده اجتماع بزرگ عاشوراییان را تشکیل دادند که پس نوحه خوانی و سینه زنی با امامت حضرت آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، نماز جماعت ظهر و عصر اقامه کردند.
سخنرانی در خصوص حوادث جانکاه کربلا و مصائب اسرای دشت نینوا و بیان اهداف قیام امام حسین (ع) و درس ها و عبرت های عاشورا هم از دیگر بخش های این آیین معنوی در استان بود.
امروز اربعین حسینی است؛ بیستم ماه صفر و چهل روز بعد از واقعه عاشورا، در برخی منابع از جمله در کتاب نزهه الزاهد ذکر شده اسیران شام یعنی بازماندگان شهیدان کربلا در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به کربلا رسیدند.ک/3
6026

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اربعین سرور و سالار شهیدان در فریدن