سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش شدید حمایت آمریکایی‌ها و آلمانی‌ها از پیمان تجارت آزاد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نظرسنجی موسسه "یوگاو" که امروز پنجشنبه منتشر شده، حاکی است در شرایطی که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد دارند طی روزهای آینده برای بخشیدن روح تازه ای به این قرارداد با یکدیگر دیدار کنند، میزان حمایت عمومی آلمانی ها و آمریکایی ها از پیمان تجارت آزاد به شدت کاهش یافته است.

این نظرسنجی نشان می دهد که تنها 17 درصد آلمانی ها بر این باورند که توافق تجارت آزاد می تواند یک قرارداد خوب باشد. این رقم دو سال قبل به بیش از 55 درصد رسیده بود.

در آمریکا نیز تنها 18 درصد مردم از این توافق حمایت کرده اند. این رقم در سال 2014 میلادی به 53 درصد رسیده بود.

حدود نیمی از شهروندان آمریکایی اعلام کرده‌اند که اطلاعات زیادی درباره این پیمان تجاری ندارند. انتظار می رود پیمان تجارت آزاد یکی از مهمترین موضوعات نشست رهبران آمریکا و آلمان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در هانوفر خواهد بود.

در آستانه این نشست، مقامهای آلمانی اعلام کردند که هنوز نسبت به دستیابی به یک توافقنامه سیاسی بین بروکسل و واشنگتن پیش از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری اوباما، امیدوار هستند.

زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان نیز روز چهارشنبه در سخنانی مذاکرات مربوط به پیمان تجارت آزاد بین آمریکا و اروپا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ابهاماتی وجود دارد که آیا واشنگتن واقعا خواستار دستیابی به یک توافق است.

وزیر بازرگانی فرانسه نیز روز سه شنبه تهدید به متوقف کردن مذاکرات نمود و گفت: مذاکرات تجارت آزاد بین آمریکا و اروپا پیشرفت نداشته است.

انتهای پیام/ر
 


ویدیو مرتبط :
کاهش رشد تجارت از دید سازمان تجارت جهانی