سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری نشست‌های حاشیه‌ای مربوط به سوریه در عربستان و اردن خارج از توافق وین است


به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه تلاش برای برگزاری نشست‌های حاشیه‌ای مربوط به سوریه در عربستان و اردن را خارج از توافق بیانیه وین خواند و درباره به شکست کشاندن نشست وین هشدار داد.

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در گفتگو با ایرنا افزود: این اقدامات، تلاش‌های سیاسی وین در باره سوریه را از مسیر طبیعی منحرف می کند و نشست وین را به شکست سوق می دهد.

وی با ضروری دانستن پرهیز از اقدامات شتاب زده نسبت به سوریه، گفت: نشست وین فرصت سیاسی مناسبی برای مبارزه با تروریسم و پیگیری روند سیاسی است که برخی با اقدامات خارج از توافق در پی تخریب آن هستند.

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه با تاکید بر این که فقط مردم سوریه باید درباره کشورشان تصمیم بگیرند، مبارزه با تروریسم در منطقه و سوریه را نیازمند اراده جدی کشورها دانست.

تا کنون دو نشست درباره بررسی و حل و فصل تحولات سوریه در وین و در تاریخ های 8 و 23 آبان ماه جاری برگزار شده است.

در این نشست ها تاکنون جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای صاحب نام حضور پیدا کرده اند و راهکارهای خود را ارائه داده‌اند.

سومین نشست درباره موضوع سوریه طی روزهای آتی برگزار می شود و هنوز محل برگزاری این نشست تعیین نشده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نشست ایران و قدرتهای جهانی برای حل بحران سوریه در وین