از ظرفیت‎های ارشادی و تربیتی مساجد غافل نباشیم


آیت‌الله موسوی‌ادبیلی گفت: در شرایط کنونی نباید از امکانات و ظرفیت‎های ارشادی و تربیتی مساجد غافل باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مسابقات مدهامتان، با بیان این‌که «ترویج عمل به قرآن کریم باید در دستور کار جامعه قرآنی کشور باشد» افزود: افزود: باید با برنامه‌ریزی و همگرایی لازم با همه ارکان اجتماعی و فرهنگی جامعه و با بهره جستن از ظرفیت مساجد، از این فرصت کمال بهره را برای آگاهی بخشی به جامعه ببریم.

وی ادامه داد: باید نسبت به کاری که انجام می‌شود اثرگذاری نیز داشته باشد و اگر کار قرآنی و دینی اثرگذاری نداشت، باید روش را تغییر داد تا اثربخشی را در جامعه پیدا کند.

این مرجع تقلید به وجود نیروهای جوان در جامعه و به ویژه در مساجد اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت جوانان استفاده کرد و دانست که این جوانان آماده پذیرش مباحث دینی و اسلامی هستند.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با اشاره به جایگاه مساجد گفت: مساجد از اهمیت و ظرفیت فراوانی برخوردار است و جایگاه رفیع آن نیز بر کسی پوشیده نیست و از این رو نباید از ظرفیت مساجد به عنوان کانون‌های قوی دینی غافل شویم.

وی با بیان این‌که «انجام کارهای قرآنی باید از مساجد باشد» گفت: اگر این کار صورت گیرد قطعا نتیجه مطلوب خواهد داشت و قرآن به درستی در جامعه فراگیر می‌شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: کارها هر چند کوچک را هم از مساجد آغاز کنید و بدانید که مساجد نقش موثری در کارها داشته که نباید فراموش کنیم.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با اشاره به نقش امامان جماعت مساجد گفت: امام جماعت همواره در دید و رصد مردم است و نباید به گونه‌ای باشد که کاری انجام دهد که مردم نسبت به او و مسجد بدبین شوند.

وی به برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان امر بسیار خوب و پسندیده‌ای است و سعی کنید در گسترش مفاهیم قرآن کریم نیز قدم بردارید.

این مرجع تقلید افزود: این جشنواره به دلیل اینکه از مساجد آغاز شده می‌تواند در جذب جوانان به مسجد موثر باشد و از این رو نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
از قیامت و عذاب الهی غافل نباشیم