سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امنیت‌سایبری پاکستان بدست ارتش افتاد


پس از حملات سایبری به وزارت امور خارجه پاکستان در ۱۸ ماه اخیر، این وزارتخانه تصمیم گرفته تا برای جلوگیری و دفع این حملات، از سازمان اطلاعات ارتش این کشور کمک بگیرد.

به گزارش گرداب به به نقل از «داون نیوز»، یکی از مقامات وزارت امور خارجه پاکستان به کمیته امور خارجه سنای این کشور توضیح داد: وزارت امور خارجه پاکستان برای تقویت امنیت سایبری و ارتباطات امن در ماموریتهای خارج از این کشور، خواستار اختصاص ۸۰ میلیون روپیه (بیش از ۷۶۰ هزار دلار) در بودجه سال مالی آینده شد.

بودجه خواسته شده، بسیار بیشتر از هزینه‌های اضافی وزارت امور خارجه پاکستان است که برای امنیت ساختمان و محدوده خود، ۳۵۰ میلیون روپیه دریافت می‌کند.

این مقام پاکستانی اظهار داشت: مسئولیت جلوگیری از حملات سایبری به عهده آی اس آی خواهد بود.

وزارت امور خارجه پاکستان پس از سه حمله بزرگ سایبری در طول یک و نیم سال گذشته چنین تصمیمی را گرفته است.

وزارت امور خارجه پاکستان این بودجه را صرف تقویت و نصب تجهیزات مدرن در بخش تکنولوژی اطلاعاتی خواهد کرد.

به گفته این مقام، وزارت امور خارجه پاکستان پیش از این نیز اقداماتی انجام داده اما حملات سایبری به این وزارتخانه هنوز ادامه دارد.

وی گفت: احتمال می‌رود سازمان اطلاعات ارتش پاکستان این مسئولیت را بر عهده پیمانکاران مورد تایید خود قرار دهد اما وزارت امور خارجه تاکنون پاسخی از سوی این سازمان دریافت نکرده است.

این درحالی است که کمیته امور خارجی سنای پاکستان مسئولیت آی اس آی را در این خصوص مورد انتقاد قرار داد و گفت: کمیته امور خارجی سنای پاکستان در این مورد ملاحظات دارد.

اما مقام وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان باوجود مسئولیت تأمین امنیت سایبری این وزارتخانه، دسترسی محدودی به اطلاعات وزارت امور خارجه این کشور خواهد داشت.

 لازم به ذکر است که کارشناسان بر این باورند که سیاست خارجی پاکستان همواره از سوی ارتش این کشور تعیین می‌شود.


ویدیو مرتبط :
امنیت سایبری یا امنیت جهانی؟!!