علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ضدعفونی كردن ایمپلنت ها با گاز ازون، صرف جویی در وقت و هزینه


به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، لازم است كه ایمپلنت های پلیمری مانند پیچ، پین و استنت را قبل از استفاده در فرآیندهای جراحی ضدعفونی كرد، اما روش های استاندارد می توانند به این قطعات آسیب بزنند.
یك مطالعه جدید كه در مجله Tissue Engineering: Part C منتشر شد، نشان می دهد گاز ازون كه از عبور الكتریسته از اكسیژن حاصل می شود، خواص فیزیكی یا شیمیایی ایمپلنت ها را از بین نمی برد.
روش های استاندارد ضد عفونی كردن مانند پرتو اشعه گاما یا الكترون گران قیمت هستند و به ایمپلنت های پلیمری كه از اسید گلیكولیك-co-پلی لاكتیك ( PLGA) ساخته شده اند، آسیب می زند.
این روش ها همچنین هزینه بر هستند و لازم است كه كادر پزشكی برای استفاده از آنها آموزش ویژه ببینند.
علاوه بر این، ازون به عنوان یك محصول جانبی اكسیژن هوا، ارزان قیمت و بی خطر است.
كارولینا ردیگویری دانشجوی دكتری در دانشگاه بث در یك بیانیه مطبوعاتی گفت: ضدعفونی كردن یك ویژگی مهم در ارتباط با مواد و قطعات ایمپلنت است كه باید قبل از استفاده از آنها در داخل بدن اعمال شود. یافته های ما نشان می دهد كه ضدعفونی كردن با گاز ازون به احتمال زیاد برای سایر پلیمرهای قابل كاشت به ویژه سایر پلی استرها كارایی دارد.
محققان در این مطالعه كارایی پالس گاز ازون را برای ضدعفونی كردن داربست نانو الیاف كه به میزان زیادی برای ارائه دارو و مهندسی بافت استفاده می شود، آزمایش كردند و متوجه شدند كه اسپورهای geobacillus stearothermophilus، یك شاخص بیولوژیكی مشترك برای ضد عفونی كردن، زمانی كه در معرض ازون قرار می گیرد، از بین می رود و در ضمن آسیبی نیز به این داربست ها نمی زند.
با توجه به افزایش مصرف پلیمرهای PLGA برای ایمپلنت ها و سایر ابزارهای پزشكی كه تمامی آنها باید ضد عفونی شوند، محققان تصور می كنند كه گاز ازون می تواند علاوه بر حفظ شكل و ساختار ابمپلنت ها، استانداردی برای پیشگیری از عفونت باشد.
علمی**2038**

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
هزینه ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می شود؟