سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جذب در آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد/یک سوم مدارس کشور نیازمند بازسازی است


ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص مهمترین مشکلات آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش محور توسعه سیاسی‌، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است و به تعبیر مقام معظم رهبری سنگ زیربنای توسعه کشور، آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: عمده مشکلاتی که در حال حاضر آموزش و پرورش دارد، این است که در طول 36 سال بعد از انقلاب اسلامی برای جذب در آموزش و پرورش نگاهی که امام (ره) داشتند و تجربه کشورهای موفق دنیا را عمل نکردیم و این باعث شد الان در آموزش و پرورش یکی از مشکلات مهم بحث نیروی انسانی باشد.

خسروی با بیان اینکه 75 درصد معلمان شهر تهران از خانم‌ها هستند، گفت: دلیلش این است که در نظام جذب معلم به نیاز آموزش و پرورش دقت نکردیم؛ 120 هزار نیرو به نهضت سوادآموزی آمده و بعد آنها را به استخدام آموزش و پرورش در آوردیم، اما آیا به افراد و جنس آنها که بیشتر خانم بودند توجه کردیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: تجربه موفق دنیا این است که کسی که در آموزش و پرورش استخدام می‌شود، اولاً باید فارغ‌التحصیل دانشگاه باشد، در یک آزمون سراسری آموزش و پرورش قبول شود، مصاحبه‌های روانشناسی، رفتار و گفتار را بگذراند و بعد به دانشگاه فرهنگیان رفته، مهارت‌های معلمی را ببیند و بعد تازه کمک معلم می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی که باید به آن توجه کنیم و سند تحول بنیادین نیز تکلیف همه را مشخص کرده است، این است که جذب در آموزش و پرورش صرفاً باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، یا از کنکور دانشجو بپذیریم و یا از فارغ‌التحصیلان دانشگاه پذیرفته و بعد در دانشگاه فرهنگیان مهارت‌های معلمی را یاد دهیم.

خسروی با بیان اینکه مشکل دیگر آموزش و پرورش این است که هنوز یک سوم مدارس ما نیاز به تخریب و بازسازی دارد، افزود: در یک مقطعی مجلس تصویب کرد و بودجه خوبی در اختیار آموزش و پرورش قرار داد، یک سوم مدارس تخریب و بازسازی شد و یک سوم دیگر باقی ماند که مجلس و دولت باید کمک کنند تا این مشکل حل شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: تجهیزات به روزی که مدارس باید داشته باشند و باید هوشمند بوده و امکانات ورزشی داشته باشند تادانش‌آموزان با میل و رغبت به تحصیل بپردازند که هنوز در این خصوص مشکلاتی داریم.

وی خاطرنشان کرد: معلمان از تفاوت و تبعیض در حقوق و مزایایی که می‌گیرند نگران و ناراحت هستند، معلمی که باید در کلاس حرف از عدالت و ارزش‌های دینی و انقلابی بزند وقتی تبعیض در دریافت‌ها را می‌بیند، این نگرانی در روحیه او تأثیر دارد، نظام هماهنگ حقوق را تصویب کرده‌ایم، اما در عمل آن را رعایت نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/EJ2IL3


ویدیو مرتبط :
حاجی بابایی: دانشگاه فرهنگیان، قلب آموزش و پرورش کشور