علم الهدی: فتنه ۹۴ از فتنه ۸۸ گسترده تر است


حجت‎الاسلام والمسلمین سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در اجتماع طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه به مناسبت سالگرد حماسه ۹ دی، فتنه ۸۸ را مانور ریزش‎ها دانست و گفت: خداوند در این حادثه چهره پنهان شده منافقان و فتنه گران رابه شکلی برای مردم عیان کرد که خودشان هم باور نمی‎کردند.

وی افزود: آنچه که از آیات قرآنی فهمیده می‎شود، اهمیت و ارزش و جایگاه جهاد است؛ جهاد اکبر در اسلام بسیار با اهمیت‎تر از جهاد اصغری است که این همه پاداش برای آن ذکر شده است.

امام جمعه مشهد اظهارکرد: عناصری در فتنه ۸۸ ذات خود را نشان دادند که همیشه سعی می‏‌کردند با غبارآلود کردن واقعیت‏‌ها خود را از این جریان مصون بدارند.

وی گفت: این عناصر، عناصر معمولی نبودند بلکه این افراد از مهمترین ارکان انقلابی بودند که نزد مردم بسیار محبوب شده بودند ولی نتوانستند در جنگ و جهاد اکبر به پیروزی برسند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در این فتنه سعی کردند که همان کاری که قرار بود پس از رحلت امام راحل را انجام دهند، عملی کنند، زیرا آنها می‎خواستند با توسعه جریان‎های التقاطی و شیطانی زمینه حضور بیگانگان در کشور را فراهم کنند و رهبری را به حاشیه برانند.

علم الهدی بیان کرد: دلدادگان به انقلاب نباید ناراحت باشند، زیرا این حادثه و حماسه ۹ دی نیز ثابت کرد که رویش‎ها در این حادثه بسیار بیشتر از ریزش‎ها بود؛ حمایت مردم از انقلاب و نظام و رهبری و مخالفت با این منافقان بهترین ثمری بود که این حادثه برای ما به ارمغان آورد.

وی گفت: ملت ما در این مسیر ضمن جهاد اکبر و مبارزه با نفسانیات، صبر و مقاومت را پیشه کردند، ولی کسانی که در این مسیر منحرف شدند، نتوانستند در برابر نیات دنیوی و مادی صبر کنند و این گونه منحرف شدند.

وی اظهارکرد: این افراد تا مراحل بالایی از جهاد اصغر را طی کردند، ولی در مراحل اولیه جهاد اکبر شکست خوردند و مردمی که روزی آنها را دوست داشتند‌، دیگر به آنها اعتماد ندارند، زیرا آنها نشان دادند که نفس ضعیفی دارند.

این استاد حوزه بیان کرد: مردم نشان دادند که همیشه از این گونه افراد جلوتر هستند، زیرا بصیرتی که آنها را حفظ کرد باعث شد که در این مسیر در کنار رهبر خود مانده و رویش‎های انقلاب را نوید دهند.

علم الهدی با ذکر این مطلب که یکی از اشتباهات این افراد، پیروی از کسانی بود که خدا و آخرت را به دنیا فروخته بودند، گفت: این افراد به جای ادامه روند انقلابی متاسفانه به اشرافیت و تجمل و رفاه طلبی روی آورده و به همین خاطر بود که با خط امام زاویه پیدا کردند و به دشمن رهبری مبدل شدند.

وی اظهارکرد: این افراد هم تسلیم زر و زیورشده و هم خود گمراه شدند و هم عده بسیاری را پشت سر خود کشانده و مادیان و نگاه مسموم خود را به جای خدا به آنها قالب کردند.

وی گفت: این افراد در ابتدا خود را مجاهد در راه خدا می‎‌دانستند، ولی بعدها ثابت شد که آنها نتوانستند در این راه از مال و مکنت و جایگاه و ثروت چشم بپوشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فتنه ۹۴ را فتنه‎ای گسترده تر از فتنه ۸۸ دانست و اظهارکرد: این فتنه بسیار پیچیده‎تر بود زیرا دشمن با تجربه قبلی از فتنه ۸۸ با ابزارهای جدیدی به جنگ با انقلاب آمده است.

علم الهدی بیان کرد: فتنه جدید دشمن هم قوی‎تر از فتنه قبلی است و هم پیچیده تر و نامحسوس تر از فتنه‎ای که متاسفانه شکاف‎هایی در کشور ایجاد کرد.

وی گفت: دشمنان در فتنه ۸۸ به دنبال سد شکنی بودند و می‌خواستند با شکست حرمت‎ها قداست شکنی در کشور را عادی کنند ولی در این فتنه جدید می‎خواهند با نفوذ خود دوباره صاحب این کشور شوند.

امام جمعه مشهد مقدس اظهارکرد: دشمن در این فتنه با رصد تحولات دوره گذشته به دنبال یارگیری از نیروهای اجتماعی و سیاسی بود و به همین دلیل در فتنه قبلی افراد زاویه دار با ولایت را شناسایی ‌و برای فتنه جدید آنها را انتخاب کرد.

وی گفت: کسانی که با رهبری نظام زاویه دارند، بنده آمریکا هستند و اگر این افراد در هرجا مالکیتی داشته باشند آن مکان، خود آمریکاست؛ امروز نیز سعی می‏‌کنند از دریچه انتخابات وارد مجلس شوند و ساز آمریکایی خود را کوک کنند.

وی با اشاره خدمات وثوق الدوله به انگلیس اظهارکرد: این مرد فرد بدون خانواده و بدون جایگاهی نبود ولی به دلیل تفکر انگلیسی‌‏اش هر جا که می‎رفت منافع انگلیس را دنبال می‏‌کرد‌ و با قرارداد خود، کشور را به انگلیسی‎ها تقدیم کرد و آنها هم سلسله پهلوی را بر این اساس در کشور بنا نهادند.

وی گفت: این نظام با پشتوانه والایی مثل مرجعیت و روحانیت که همیشه پشتیبان نظام بوده است، به مسیر طلایی حفظ ارزش‎های انقلاب ادامه می‎دهد‌.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
آن چه درباره ی*فتنه ی ۸۸*نشنیده اید(4)