سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سوری های دربند مناطق تحت سیطره داعش: وحشی گری این گروه تروریستی حد ندارد ، داعش دشمن اصلی اسلام است


به گزارش این روزنامه انگلیسی،آنچه که از ظاهر بر می آید نشان از سست شدن پایه های حکومت خلیفه داعشی است. تروریست هایی که اکنون و شاید برای اولین بار، مورد تهدید جدی قرار گرفته اند.
به گزارش ایندیپندنت، برغم حملات هوایی اخیر به مواضع داعش و شکست های پی در پی این گروه تروریستی در سوریه تا سقوط کامل داعش باید فعالیت های بسیاری انجام داد.
ساکنان شهر رقه سوریه ، مرکز اصلی این گروه تروریستی، که شبانه روز بمباران می شود، بر آنند که اجازه خارج شدن از شهر از آنها سلب شده است. به نظر آنها، داعش در پی آن است که شمار بیشتری از مردم و ساکنان این شهر بمیرند زیرا این اقدام خوراک تبلیغاتی برای آنان را فراهم می سازد.
ایندیپندنت افزود:به اعتقاد تحلیلگران، با توجه به بمباران مسیرهای تردد نیروهای داعش ، دلیل دیگری هم برای این ممانعت وجود دارد و آن دریافت مالیات بیشتر از ساکنان این مناطق است که می تواند درآمدی مهم و حیاتی برای داعش فراهم آورد.
این روزنامه انگلیسی با اشاره به گسترش آموزه های مذهبی افراطی توسط این گروه تروریستی، می افزاید:کسانی که به ترکیه گریخته اند، معتقدند که داعش با هدایت فکری کودکان سوری آنها را به سمت اضمحلال و خشونت وحشیانه پیش می برد .
این روزنامه انگلیسی در ادامه و با اشاره به نظرسنجی های انجام شده توسط' جامعه آماری' خود، می افزاید: گروهی از زنان ساکن شهر مارع در تجمعی از تجربیات خود از حضور در جامعه آماری گفتند. زنی جوان که نخواست نامش فاش شود گفت:' آنها به مانند هیولایی ترسناک ناگهان ظاهر شدند. زن جوان دیگری گفت: ' داعش، ( ناقوس) مرگ است که از شرق امتداد می یابد. وقتی چشمانتان به آنها می افتد، گویی ملک الموت را دیده اید.آنها زشت ترین چیزهایی هستند که برای نابودی اسلام ، اقدام می کنند.'
مارع شهری است در شمال حلب و غرب رقه،که جمعیتی کمتر از 20 هزار نفر دارد که از سه سمت توسط داعش، مورد محاصره قرار گرفته شده است.
به گزارش ایندیپندنت، جانی هیلد، که بیش از دو سال مشغول پیگیری نظرات عموم مردم از طریق ایجاد جامعه های آماری در مناطق تحت سیطره دولت ، معارضان سوری و تروریست های داعش ، بوده است می گوید:'گروهی از ساکنان مرد در شهر رقه به تازگی فاش ساخته اند که سیاست داعش بر جذب و به کار گیری همه نوجوانان 14 سال و بیشتر، موجب گوشه گیر شدن خانواده هایی شده است که نگران آینده فرزندان خود هستند. همچنین عده زیادی از مردم نگران جایگزین شدن آموزه های افراطی به اسم اسلام در تعالیم کودکان هستند که تاثیر منفی در دوران رشد سازنده آنها دارد.'
این در حالی است که حملات هوایی کشورهایی اروپایی به مواضع داعش در سوریه رو به افزایش است. مجلس عوام انگلیس شامگاه پنج شنبه پس از حدود 11 ساعت بحث و بررسی فشرده در مورد مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، با 397 رای مثبت در مقابل 233 رای منفی، با این حملات موافقت کرد.
عملیات نیروهای ارتش آلمان نیز که قرار است از اوایل ژانویه در سوریه آغاز شود، شامل اعزام بیش از 1200 نیروی نظامی و پروازهای شناسایی بر فراز سوریه است.
بر اساس نظرسنجی ها، تقریبا نیمی از مردم آلمان با عملیات ارتش این کشور در سوریه مخالف هستند.
پیشتر خبرگزاری رسمی سوریه، به نقل از الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرده بودکه سوریه از هر طرفی که با تروریسم مبارزه کند، استقبال می کند اما اگر این طرف در مبارزه با گروه تروریستی داعش جدی است باید مانند روسیه باشد و با دولت سوریه هماهنگ کند.
وی تصریح کرد:هر طرفی که با ارتش و دولت سوریه هماهنگ نباشد، در حقیقت با گروه تروریستی داعش نمی جنگد بلکه قصد دارد در برابر ملت و دولتش تظاهر کند که با این گروه در حال جنگ است.
وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: همه این ها، هیاهو و تبلیغات رسانه ای و صدای انفجار در آوردن است و چنین حملاتی هیچ تأثیر عملی نخواهد داشت.
اروپام **ح.ا**1599

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
داعش،وحشی ترین گروه تروریستی جهان است!