سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتماد نوشت: لیست اصول گرایان؛ منهای لاریجانی و یارانش


اعتماد نوشت: لیست اصول گرایان؛ منهای لاریجانی و یارانشاعتماد/ متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

اصولگرایان با رد صلاحیت ٩٩ درصدی نامزدهای انتخاباتی اصلاح‌طلب برای تکمیل فهرست ٣٠ نفره خود دچار مشکل‌اند. آنها که قرار بود تا دیروز فهرست انتخابات تهران خود را اعلام کنند از ٣٠ نفر توانسته‌اند تکلیف ٢٨ نفر را مشخص کنند تا مشخص شود که با وجود همه تلاش‌های‌شان در دقیقه ٩٠ با مشکل مواجه شده است. به گزارش «اعتماد» دو نفر باقیمانده در فهرست انتخاباتی اصولگرایان متعلق به حامیان علی لاریجانی است. کاظم جلالی، رییس فراکسیون رهروان ولایت و مرد شماره یک علی لاریجانی یکی از این دو نفر است که نامش در فهرست انتخاباتی اصولگرایان قرار گرفت اما با اعتراض مثلث پایداری-یکتا و دوقلوهای ایثارگران و رهپویان ولایت نامش از این لیست خط خورده تا علی لاریجانی هیچ سهمیه‌ای در این لیست نداشته باشد.
بهروز نعمتی، نایب‌رییس فراکسیون رهروان ولایت در مجلس و از چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «این روزها برخی اعضای ائتلاف اصولگرایان تلاش می‌کنند مدام این نکته را در اخبار مربوط به ائتلاف طرح کنند که علی لاریجانی، اخبار ائتلاف را پیگیری می‌کند»، اظهار کرد: تا جایی که من می‌دانم و از آنجا که به آقای لاریجانی نزدیک هستم، آقای لاریجانی هیچ موضوعی درباره ائتلاف اصولگرایان را پیگیری نمی‌کند. این چهره نزدیک به علی لاریجانی افزود: بعید می‌دانم که آقای لاریجانی رسمی یا غیررسمی وارد ائتلاف اصولگرایان شود چراکه در غیر این صورت، تا به امروز یا باید نماینده‌ای در ائتلاف می‌داشتند یا اینکه خودشان در جلسات ائتلاف حضور می‌یافتند.

انتشار لیست انتخاباتی در فضای مجازی
از سوی دیگر روز گذشته فهرست انتخاباتی منسوب به اصولگرایان در فضای مجازی منتشر شد که جدای از غیبت چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی خبری از محمد نبی حبیبی و اسدالله بادامچیان در آن نبود. اسامی لیست انتخاباتی فوق بیشتر چهره‌های نزدیک به جمعیت ایثارگران، جبهه پایداری و جبهه غیرقانونی یکتا بودند.
همزمان خبرگزاری میزان با انتشار خبری مدعی شد که لیست ۳۰ نفره ائتلاف اصولگرایان برای تهران در جلسه روز گذشته کمیته بررسی صلاحیت‌ها نهایی شده است.
به گزارش این خبرگزاری، این لیست که ترکیبی از چهره‌های باسابقه و قدیمی اصولگرایی و شخصیت‌های جدید است، امشب در جلسه شورای مرکزی ائتلاف به تصویب می‌رسد و سپس به صورت علنی اعلام خواهد شد.
در این لیست چهره‌های دانشگاهی، حوزوی و مدیران با سابقه اجرایی دیده می‌شوند، همچنین ۲۰ درصد نامزدهای لیست از میان بانوان انتخاب شده‌اند.
گفتنی است پس از این هم اعلام شده بود که در ائتلاف اصولگرایان فرآیند ویژه‌ای برای تهیه فهرست نامزدها طراحی شده است که از جمله آن دریافت نظرات پیشنهادی گروه‌های سیاسی، اجتماعی اصولگرایان و چهره‌های فعال آن بود.
بر اساس توافق صورت‌گرفته، نامزدهایی که در فهرست نهایی قرار ندارند، به نفع سایرین انصراف می‌دهند؛ همچنین، افرادی که در این فهرست حضور داشته باشند، امکان حضور همزمان در فهرست دیگری را نخواهند داشت.

تکذیب رییس و سخنگو
انتشار این لیست باعث شد تا غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان و آیت‌الله موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نسبت به آن واکنش نشان دهند.
غلامعلی حداد‌عادل، سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با اشاره به طرح اسامی از لیست نهایی اصولگرایان برای انتخابات مجلس، گفت: تا قبل از تایید نهایی فهرست اصولگرایان، اسامی مطرح‌شده در فضای مجازی و رسانه‌ها فقط گمانه‌زنی است. وی افزود: تایید نهایی فهرست اصولگرایان در جلسه شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان صورت گرفته و تا پیش از آن اسامی منتشر‌شده در فضای مجازی فقط گمانه‌زنی است.
انتشار این لیست و تکذیب صحت آن در حالی است که محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اواسط هفته اعلام کرده بود لیست رسمی ائتلاف اصولگرایان ١٦ بهمن ماه اعلام می‌شود. محمد‌رضا باهنر عصر دوشنبه در نشست خبری که در خبرگزاری ایسنا برگزار شد، افزود: شانزده بهمن‌ماه آخرین فرصت شورای نگهبان برای تعیین صلاحیت‌ها است و لیست در آن تاریخ به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
وی یادآور شد: در حال حاضر بحث روی دو، سه نفر بیشتر باقی نمانده است و ٢٨،٢٧ نفر از لیست تهران قطعی شده‌اند. باهنر به ترکیب لیست ائتلاف اشاره کرد و گفت: بیشتر تلاش کردیم که لیست از لحاظ مختلف جامعیت داشته باشد و از تخصص‌های مختلف در بخش اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی وجود داشته باشد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: تلاش شده متوسط سن کاندیداها به سمت جوان‌ترها اصلاح شود و تعداد خانم‌ها نیز در لیست نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر شود.
وی به وجود گرایش‌های مختلف جریان اصولگرا در لیست ائتلاف اشاره کرد و گفت: تلاش شده گرایش‌های مختلف در لیست حضور داشته باشند، در این لیست کاندیداهای جبهه پیروان، ایثارگران، روحانیت، جبهه پایداری و خانم‌ها حضور دارند اما حداقل١٠ تا ١٢ نفر از نیروها هم هستند که هیچ وابستگی به جریانات سیاسی درون اصولگرایی ندارند.
باهنر یادآور شد: لیست‌های تهران، طی ٩ دوره گذشته مجلس لیست‌های متعددی بود و این روند ادامه‌دار خواهد بود. لیست‌های جریان‌ساز همواره دو لیست بوده و بقیه، لیست‌های خرد بوده است. در تهران از ١٥٠ نماینده راه یافته طی ٩ دوره گذشته به مجلس کمتر از پنج نفر خارج از لیست‌های جریان‌ساز به مجلس رفتند. در این دوره نیز لیست‌های جریان‌ساز کاندیدای خود را به مجلس دهم خواهند فرستاد.

راهبرد اصولگرایان؛ «یک صدا و یک فهرست»
انتشار فهرست انتخاباتی منسوب به اصولگرایان در حالی منتشر شد که محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه طی اظهاراتی اقدام به اعلام شعار انتخاباتی اصولگرایان کرد.
محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه در مورد روند رسیدن به فهرست واحد از طرف اصولگرایان در انتخابات مجلس تاکید کرد: راهبرد یک صدا یک فهرست، راهبرد موفق ما برای حضور در انتخابات آینده است. ما اکنون با هدایت جامعه روحانیت مبارز به سمت فهرست واحد می‌رویم و به احتمال زیاد و ان‌شاءالله این هفته تکلیف فهرست در تهران مشخص می‌شود. همین رویکرد در سرتاسر کشور از سوی اصولگرایان استقبال شده و اصولگرایان در بیش از ٢٠ استان به نتایج خوبی برای پیشبرد راهبرد خود رسیده‌اند.

سهم خوب اصولگرایان برای وزرای احمدی‌نژاد
در حالی که به نظر می‌رسد علی لاریجانی هیچ سهمی در فهرست انتخاباتی اصولگرایان در استان تهران ندارد اما خبرها حاکی از آن است که وزرای دولت محمود احمدی‌نژاد که جبهه یکتا را برای حضور در انتخابات تاسیس کرده و هنوز از وزارت کشور برای فعالیت سیاسی و انتخاباتی‌شان مجوزی نگرفته‌اند سهم خوبی را در فهرست انتخاباتی اصولگرایان دارند. اعضای یکتا با اطلاع از این موضوع در فضای رسانه‌ای کشور تلاش کردند طی هفته گذشته این پیام را به افکار عمومی و بدنه اجتماعی خود منتقل کنند که جبهه یکتا در جهت تحکیم وحدت اصولگرایان حرکت می‌کند. در همین راستا محمدحسن طریقت‌منفرد، عضو هیات موسس جبهه یکتا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به وحدت جریان اصولگرا، گفت: سعی بر این است که وحدت میان نیروهای اصولگرا ایجاد و تقویت شود، چرا که وحدت پدیده مبارک و میمونی است که به همه ما در کلام وحی الهی توصیه شده است. وی در مورد نقش جبهه یکتا در تقویت وحدت اصولگرایان افزود: جبهه یکتا بر وحدت میان نیروهای اصولگرا ورود پیدا کرده و مشغول تحکیم وحدت است. عضو هیات موسس جبهه یکتا خاطرنشان کرد: همه نیروهای اصولگرا از جمله جبهه یکتا به این نتیجه رسیده‌اند که لیست کامل و مشترکی را با مشارکت همه بتوانند برای انتخابات تهیه کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: اعتماد


ویدیو مرتبط :
اصول گرایان در مجلس شورای اسلامی از نمایی دیگر!!!!