مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



اهمیت امنیت پیاده‌روی مراسم اربعین در سال جاری


 «حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص اهمیت امنیت پیاده‌روی مراسم اربعین سال جاری عنوان کرد: مراسم اربعین به عنوان نماد همبستگی و هم‌گرایی امت اسلامی و به خصوص شیعیان قلمداد می‌شود و به نوعی می‌توان این روز را یک تجمع بزرگ میلیونی دانست. لذا به نظر می‌رسد تدابیری که سال جاری برای حفظ امنیت و جان زوار صورت گرفته در مقایسه با گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار است و نیروهای امنیتی دو کشور ایران و عراق توانستند طی ماه‌های اخیر از طریق تشکیل جلسات و نشست‌های مشترک، امنیت این مراسم را تامین کنند. باتوجه به شرایط و وضعیت حاکم بر عراق و حضور تروریست‌ها، نیروهای عراقی و ایرانی با همکاری یکدیگر توانسته‌اند امنیت مسیر حرکت زائران تا کربلا را تامین کنند که در همین راستا و بر اساس اخبار منتشره تمامی نیروهای دو کشور که در این منطقه حاضر هستند، در آماده‌باش کامل به سر می‌‌برند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد تلاش عناصر داعش برای ناامن کردن مراسم اربعین و انجام عملیات انتحاری بی‌نتیجه خواهد بود. هرچند که ممکن است داعش با استفاده از خمپاره‌های دوربرد کاروان‌ها را هدف قرار دهد ولی در مقابل هم نیروهای نظامی و امنیتی که برقراری امنیت این مراسم به عهده آنها است، اقدام به پاک‌سازی اطراف کربلا و نجف را پاک‌سازی کرده‌اند و حتی انبارهایی که مشکوک به وجود تسلیحات دوربرد بوده‌اند را بازرسی کرده‌اند و به نوعی تمامی تدابیر امنیتی را برای خنثی‌سازی تهدیدات تروریستی در نظر گرفته‌اند.

هانی‌زاده درباره عملیات موصل خاطرنشان کرد: حضور نیروهای امنیتی ایران و عراق مسجل است اما این‌که گفته می‌شود داعش به موشک‌های دوربرد دست پیدا کرده است، به نظر نمی‌رسد که چنین خبری که هفته‌های گذشته هم منتشر شد، صحت داشته باشد و حتی اگر هم این موضوع درست باشد، داعش توان استفاده از این تسلیحات را نخواهد داشت. در خصوص عملیات موصل هم باید گفت که هرچه دایره فشار بر تروریست‌ها در عراق و حتی سوریه بیشتر باشد، ضریب امنیت بالاتر خواهد رفت و پاک‌سازی موصل بدون شک به امنیت شهرها و خصوصاً بغداد کمک شایانی خواهد کرد.

وی در پایان در خصوص محتمل بودن انجام عملیات علیه تروریست‌ها در عراق تصریح کرد: نیروهای مردمی همواره در تلاش بوده‌اند که بخش‌هایی از الانبار و موصل را پاک‌سازی کنند و این روند از دو ماه پیش آغاز شده و هر قدر پیشروی ارتش عراق و نیروهای مردمی به سمت موصل و الانبار بیشتر شود، تامین امنیت بغداد و استان‌های دیگر آسان‌تر خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
اهمیت پیاده روی اربعین حسینی