سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی/ راه اندازی صنایع غذایی گهر دورود تا پایان خرداد ماه


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، 'هوشنگ بازوند' افزود: سفر آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به لرستان با تفویض اختیاراتی به استانداری برای پیگیری و تعیین تكلیف اموال 'امیر منصور آریا' در این استان همراه بود.
وی اظهاركرد: پس از سه سال و نیم پیگیری مداوم، رایزنی های فراوان و نشست های متعدد با سیستم قضایی و مسئولان بانك ملی ایران، امروز دوشنبه (20 اردیبهشت ماه) پس از آخرین نشست با دادستان تهران مجوز گشایش دفتر صنایع غذایی گهر درتهران به مجموعه هیات مدیره این شركت تحویل شد.
وی با اشاره به آغاز فعالیت رسمی این دفتر افزود: این اقدام یك گام اساسی در تحقق شاخص های ارزشمند و اثرگذار اقتصاد مقاومتی است كه باعث رونق اقتصاد و اشتغال در لرستان می شود.
استاندار لرستان گفت: پس از سفر رئیس قوه قضاییه پیگیری ها در استان برای احیاء صنایع غذایی دورود آغاز و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد.
وی تصریح كرد: مجتمع صنایع غذایی گهر یكی از كارخانه های مجموعه هلدینگ آریا بوده كه پس از افشای فساد بزرگ اقتصادی در سال 90 روند اجرایی آن به دستور مقامات قضایی متوقف شد.
بازوند ادامه داد: با توجه به شرایط بیكاری و اقتصاد استان، خوشبختانه راه اندازی این مجتمع در دستور كار مسئولان قرار گرفت و پس از ماه ها تلاش و پیگیری مستمر، سال گذشته در وزارت كشور و در جلسه تعیین تكلیف اموال گروه آریا در لرستان با واگذاری صنایع غذایی گهر به بانك ملی موافقت شد.
صنایع غذایی دورود با ظرفیت یكهزار و 100 فرصت شغلی و پیشرفت بیش از 60 درصد پس از جریان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی با موانع قضایی مواجه و در سال 90 متوقف شد.
مجوز تاسیس شركت صنایع غذایی دورود با اعتبار 100 میلیارد تومان در سال 1387 صادر شد كه كارفرما شركت گروه امیرمنصور آریا بوده و بانك ملی شریك سرمایه گذار طرح بود.
عمده فعالیت شركت در ۵ فاز عنوان شده بود كه فاز اول تولید بطری فلزی،شیشه ای و پلاستیكی و درب بطری است كه تمامی عملیات اجرایی و زیربنایی و تاسیساتی انجام شده و تمام دستگاه ها نصب و آماده بهره برداری می باشد.
فاز دوم واحد تصفیه آب بوده كه سوله ها و امكانات زیرساختی ایجاد و تجهیزات و ماشین آلات خریداری و بخشی از آن نصب شده است.
فاز سوم تولید آب معدنی در 18 خط تولید مجزا، فاز چهارم ایجاد كارگاه شربت خانه جهت تولید آب معدنی، ماءالشعیر، دوغ و فاز پنجم تصفیه خانه كه تاكنون اجرا نشده است.
با محاكمه مجرمان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، تمامی حساب ها و دارایی های شركت توسط دادستانی كل كشور مسدود و عملیات عمرانی متوقف شد.
این كارخانه در زمینی حدود 50 هكتار احداث و 100 هزار مترمربع سوله سازی شده كه این حجم نشانگر وسعت و حجم بالای این مجموعه صنعتی است.
روند اجرای پروژه این كارخانه به دلیل پرونده موسوم به اختلاس سه هزار میلیاردی از سوی دادستانی متوقف شده بود كه از سرگیری عملیات اجرایی و بهره برداری از این مجموعه می تواند بخش زیادی از مجموعه بیكاری این شهرستان را حل كند.
بهمن سال 93 آیت الله لاریجانی با سفر به لرستان وعده امیدوارانه ای به مردم استان داد و از تعیین تكلیف اموال توقیفی مفسدان اقتصادی در استان سخن گفت كه عمل به این وعده امروز موجب امیدواری و رضایت مردم دورود شده است.
رئیس قوه قضاییه گفت: تلاش می شود برخی اموال توقیفی از برخی مفسدان اقتصادی كه در استان لرستان است در اسرع وقت تعیین تكلیف می شود.
آیت الله صادق آملی لاریجانی در فرودگاه خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به بحث اشتغال در لرستان و لزوم ایجاد فرصت های شغلی، تلاش می شود سرنوشت این اموال كه در حد سه كارخانه هستند و ظرفیت برخی از آنها تا 95 درصد تكمیل شده به زودی مشخص شود.
وی اظهار داشت: انتظار می رود با رفع توقیف این اموال حدود سه تا چهار هزار مورد اشتغال زایی در لرستان ایجاد شود.
او ادامه داد: برای بهبود اقتصاد لرستان تحركات خاصی لازم است و با توجه به فعالیت استاندار لرستان و قابلیت های آبی و خاكی این استان، چنانچه مساعدت های لازم از بیرون استان انجام شود وضعیت اشتغال استان مطلوب خواهد شد.
رئیس قوه قضاییه اضافه كرد: دستگاه قضا با تمام قوا از سرمایه گذاری سالم در استان حمایت می كند و موانع را در حد اختیارات برای سرمایه گذاری برطرف می كند چراكه مبنای قوه قضاییه برخورد با سرمایه گذاران نبوده بلكه برخورد با مفسدان اقتصادی است.
شبك/7269/6001/1021/ 1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی