جادوی سلامتی با میگو


میگو و خواص فوق العاده ان برای بدن

شاید شما نیز با دیدن میگو در فروشگاهها و یا مکان های عرضه آن از ظاهرش خوشتان نیامده و منصرف شده اید ولی باید گفت حتما یکبار بخرید و طبخ کنید تا مزه دلچسبش شما را جذب خود کند. البته با توجه به فواید منحصر بفرد میگو مطمئنا شما نیز مشتری این غذای سالم دریایی خواهید شد.

جادوی سلامتی با میگو ، خواص میگو ، فواید میگو

میگوی سرخ یا سوخاری شده، میزان کالری دریافتی را افزایش می دهد در حالی که می توان با بخارپز کردن این منبع پروتئینی و زدن چاشنی ای مانند آب لیموترش تازه به آن، یک وعده غذایی کم کالری و در عین حال مغذی داشت.

جادوی سلامتی با میگو ، فواید میگو ، مواد مغذی میگو

منابع میگومنبع پروتئین و کلسترول

این ماده غذایی چربی کمی دارد و 12 عدد میگوی درشت بخارپز شده، 160 میلی گرم کلسترول وارد بدن می شود و سطح تری گلیسرید 13 درصد پایین می آید.

جلوگیری از آلزایمر

عادت به مصرف هفتگی میگو با توجه به دارا بودن امگا 3 فراوان از بروز آلزایمر در دوران سالمندی جلوگیری می کند. دریافت روزانه 380 میلی گرم از این اسیدهای چرب، از بروز اختلال حواس و آلزایمر جلوگیری می کند و با خوردن هفته ای 2 تا 3 بار میگو، این مقدار اسید چرب به بدن خواهد رسید. 

جادوی سلامتی با میگو ، مواد مغذی میگو ، میگو

خواص میگوضد کم خونی

کسانی که بنابر دلایلی از خوردن گوشت قرمز اجتناب می کنند بیش از سایرین در معرض ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن هستند. از آنجائی که خوردن 100 گرم میگو، 19 درصد از نیاز به آهن بدن را تأمین می کند، بهتر است میگو را در برنامه غذایی روزانه شان قرار دهند.

تنظیم کننده فشار خون

میگو از منابع اسیدهای چربی از خانواده امگا 3 است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک می کند. البته توصیه می شود این ماده غذایی در هنگام تهیه با حداقل روغن و نمک طبخ شود، در این صورت به گزینه ای مناسب برای کاهش سطح فشارخون تبدیل خواهد شد زیرا سرخ کردن آن در روغن، کالری بیشتر به بدن می رساند و باعث افزایش وزن می شود که خود از عوامل بروز فشارخون است.

جادوی سلامتی با میگو


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه میگو با ادویه و پودر کنتاکی میگو پفکی گتصا