سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بان کی مون: حمله عربستان به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در یمن عمدی است


بان کی مون: حمله عربستان به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در یمن عمدی استتسنیم/ دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یک بیمارستان وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز در یمن، این حمله را عامدانه توصیف کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از سبأ نت، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یک بیمارستان وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز در بخش "رازح" در استان صعده واقع در شمال این کشور را محکوم کرد.
وی خواستار تحقیق مستقل و بی طرفانه درباره این جنایت عربستان سعودی شد.
بان کی مون گفت که این حمله عمدی بود و نقض خطرناک قوانین حقوق بشر بین المللی و قوانینی است که از بیمارستانها و کادر پزشکی حمایت می کند.
دبیرکل سازمان ملل افزود: گروههای یمنی باید هر چه سریعتر دست از اقدامات خصمانه برداشته و اختلافات بین خود را از طریق مذاکرات صلح آمیز حل کنند.
سازمان پزشکان بدون مرز روز گذشته اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی یکی از بیمارستانهای این سازمان در شمال یمن را بمباران کرده است که در پی آن 4 نفر به شهادت رسیده و 10 تن دیگر هم زخمی شدند. همچنین تعدادی از بخشهای این بیمارستان تخریب شده است.
سازمان پزشکان بدون مرز با اعلام اینکه این حمله صبح دیروز صورت گرفته است افزود: احتمال افزایش شمار قربانیان این حمله وجود دارد.
این سازمان در ادامه اعلام کرد که این سومین حمله شدید به تاسیسات بیمارستانی وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز طی سه ماه گذشته است. عربستان سعودی 27 اکتبر گذشته به بیمارستان "حیدان" حمله کرد که در پی این حمله این بیمارستان تخریب شد. ائتلاف متجاوز سعودی سوم دسامبر گذشته نیز یکی از مراکز درمانی وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز را تخریب کرد که در پی آن 9 نفر زخمی شدند.

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
‫انتقاد سازمان پزشکان بدون مرز از اروپا‬‎