فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



انتظار برای قطعه جدید چاوشی


 موسیقی ما نوشت: یکی از اعضای اصلی تیم تولیدکننده سریال «شهرزاد» درباره حواشی موسیقایی این سریال توضیحاتی را ارائه کرد و از ارایه قطعه جدیدی با صدای محسن چاووشی در سریال شهرزاد خبر داد.

 در حالی که در قسمت‌های نخست سریال «شهرزاد» در بخش موسیقی متن و تیتراژ اسامی هنرمندانی چون فردین خلعتبری و علیرضا قربانی عنوان شده بود، پس از پخش گسترده این سریال در شبکه نمایش خانگی و اضافه شدن محسن چاوشی به این مجموعه، در ادامه شاهد برخی حواشی حول و حوش مباحث موسیقایی سریال «شهرزاد» در رسانه‌ها و فضای مجازی بودیم که مجتبی ظهرابی، از عوامل اصلی تولید و دستیار تهیه‌كننده «شهرزاد» درباره این اتفاقات توضیحاتی ارائه کرد.

مجتبی ظهرابی در ابتدا درباره تغییر خواننده سریال و ورود محسن چاوشی توضیح داد: «هم آقای قربانی از بزرگان و اساتید به‌نام حوزه موسیقی در کشور هستند و هم جناب خلعتبری از جمله بهترین‌ها در حوزه موسیقی کشورند و از سابقه بسیار خوبی هم در ساخت موسیقی فیلم برخوردارند.

طبیعتاً هر انتخابی در حوزه موسیقی، بخشی از جامعه مخاطب را به سمت اثر متوجه می‌کند. ما در سریال «شهرزاد» از همان ابتدا یکی از دغدغه‌های اصلی‌مان این بود که بتوانیم طیف‌های مختلف جامعه را درگیر کنیم. همانطور که می‌دانید پیش از رونمایی از سریال «شهرزاد»، ما آثاری را از آقای چاوشی منتشر کردیم. برای اینکه ما بتوانیم جامعه هدف‌مان را متنوع‌تر کنیم، تهیه‌کننده اثر جناب آقای امامی این تصمیم را گرفتند و در قسمت‌های مختلف از هنرمندان مختلف استفاده می‌کنند.

هم آقای قربانی پرطرفدار هستند و هم آقای چاوشی. به همین دلیل، گروه تولید این اثر تصمیم گرفتند که از سلایق مختلف در آن استفاده کنند. حتماً در فضای مجازی موج ابراز رضایت مخاطبان شهرزاد را از بابت ورود آقای چاوشی به سریال دیده‌اید. ما حتی در قسمت‌های قبلی با این سؤال مواجه بودیم که آقای چاوشی چه زمانی وارد خواهد شد و تنها دلیل تغییر خواننده و آهنگساز، نکاتی بود که عرض کردم و این موضوع از استراتژی‌های نخست تیم تولیدی سریال از همان ابتدا بود.»

منتظر قطعات جدید از محسن چاوشی باشید

ظهرابی درباره انتشار آثار جدیدی از محسن چاوشی، در ادامه سریال پس از سه قطعه «همخواب»، «به رسم یادگار» و «کجایی» گفت: «منتظر آثار جدیدی از محسن چاوشی هستیم و قطعاً اتفاقات جالبی در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد.»

در این بین ظهرابی، درباره احتمال حضور چهره‌های جدید خواننده در «شهرزاد» می‌گوید: «در ادامه پخش سریال، موضوعات جدیدی برای مخاطبان خواهیم داشت؛ اما همانند مواردی كه از ابتدا مدنظر ما بوده ولی در زمان معین از آنها رونمایی شده، به ما این اجازه را بدهید تا در فرصت مقتضی، موضوع خبری شود و در زمان مقرر از آنها رونمایی كنیم.»

شاید فردین خلعتبری به سریال بازگردد

ظهرابی درباره اتمام همکاری مجموعه سریال «شهرزاد» با فردین خلعتبری نیز توضیح داد: «آقای خلعتبری قراردادی با ما داشتند ولی تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه تصمیم گرفته‌اند که در شرایط کنونی، موسیقی و خواننده جدیدی وارد فضای سریال شود و در چند قسمت آینده هم ان‌شاءالله موج مثبت‌اش در جامعه بیشتر علنی خواهد شد. ما در این خصوص کلیه تصمیمات را بر اساس بازخوردهای مخاطبان سریال می‌گیریم. آقای خلعتبری هم ممکن است در ادامه به سریال برگردند. باز هم تکرار می‌کنم که تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه با جمع‌بندی نظرات مردمی درباره حضور چهره‌های موسیقی در این سریال و چند قسمت آینده آن، تصمیم می‌گیرند و آنها هستند که شرایط را ارزیابی کرده و انتخاب نهایی را انجام می‌دهند.»

نوازندگی علی قمصری از قبل قرار بود حذف شود

علی قمصری از آهنگسازان و نوازنده‌های شناخته شده موسیقی ایرانی چندی پیش در یک پست اینستاگرامی نسبت به جایگزینی محسن چاوشی و موسیقی و آثارش در این سریال اعتراض‌هایی را مطرح کرد که با واکنش تند «سینا سرلک» و مخاطبان چاوشی روبه‌رو شد. قمصری همچنین به صراحت از تیم تولیدکننده این اثر خواست که دیگر به هیچ وجه بخش‌هایی از موسیقی سریال که او در آن بخش‌ها «تار» زده، در این سریال پخش نشوند که ظهرابی درباره این اتفاقات و اظهار نظرهای علی قمصری اعتقاد دارد: «بخش‌های نوازندگی ایشان از ابتدای قسمت هفتم و پیش از اینکه در این خصوص اظهار نظری کنند، قرار بود حذف شوند. هنر ایشان برای ما محترم است و ایشان هم کارشان را بلدند و در رشته خودشان استادند. اما در مورد سریال، تصمیم نهایی را تهیه‌کننده و کارگردان بر اساس نظرات مخاطبین، می‌گیرند. بخش‌هایی که در آنها از ساز آقای قمصری استفاده شده بود، در قسمت‌های قبلی بوده و دیگر هم قرار نبود ادامه داشته باشد.»


ویدیو مرتبط :
قطعه انتظار